پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت 33 هزار میلیارد تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین نگهدار صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی استان اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۴ هزار و ۹۷۴ متقاضی پرداخت و از ابتدای امسال تاکنون به ۶ هزار و ۸۱۴ متقاضی ۱۱ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و براساس برآورد ۲۵ هزار میلیارد ریال برنامه سال جاری، ۴۸ درصد آن محقق شد.

وی گفت: همچنین سال گذشته از محل منابع داخلی بانک‌های عامل، ۱۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعداد اشتغال ایجاد شده را ۳ هزار و ۸۰۳ نفر اعلام کرد که معادل ۹۳ درصد تعهد سازمان جهاد کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه امسال نیز تعهد ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی ۵ هزار و ۴۰۰ نفر است که تاکنون ۱۷ درصد آن به تعداد ۹۱۰ نفر محقق شده است،گفت: امیدواریم این امر با همکاری همه عوامل ذیربط محقق شود.

نگهدار درباره امهال تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی، اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت سود و جرائم تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی از محل بند خ ماده ۳۳ در سال ۱۴۰۰ جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۹۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت سود و جرائم تسهیلات خسارت دیدگان خشکسالی سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از محل بند خ ماده ۳۳ بین بانک‌های عامل توزیع شد، افزود: سال قبل ۷۰ میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان، باغداران، صنایع کشاورزی، مرغداران و دامداران توزیع شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۰ مورد خسارت دریافتی از شهرستان‌ها در سامانه مدیریت بحران ثبت و برای تایید به استانداری ارسال شده است.

وی تنظیم برنامه و ارائه طرح‌های توجیهی و جذب ۲۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سازمان جهاد کشاورزی استان از محل سفر ریاست جمهوری به استان مازندران در سال ۱۴۰۰ و تخصیص ۹۰ میلیارد ریال آن تاکنون و تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران را از دیگر اقدامات این معاونت در یکسال اخیر برشمرد.

نگهدار  به تدوین برنامه عملیاتی رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی جهاد کشاورزی مازندران در سال ۱۴۰۱، پیگیری و تصویب پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی در قالب ۵ پروژه در سال ۱۴۰۰، احیا و توسعه نوغانداری (پرورش کرم ابریشم)، طرح توسعه کشت در اراضی شیبدار، اجرای طرح فراگیر مصرف ریزمغذی در مزارع برنج و تجهیز، بهسازی و نوسازی مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی استان مازندران را از دیگر اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این سازمان برشمرد.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.