پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت حق بیمه ۲۲ میلیارد تومانی برای ۹۰ هزار هنرمند/ عقب‌نشینی برخی هنرمندان با درک حقیقت اغتشاشات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمود سالاری در حاشیه اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اشکواره امسال رشد قابل توجهی از لحاظ کمی و کیفی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره اشکواره مسؤولان استانی جدی‌تر پای کار آمدند، افزود: دولت سیزدهم برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی عزم راسخ دارد البته قبل آن بیشتر جشنواره‌ها مردمی بوده و مردم پای کار بودند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه جشنواره‌ها هر اندازه مردمی باشد ارزشمندتر هستند، تصریح کرد: اگر اصرار بر دولتی شدن و ایجاد دبیرخانه دائمی برای جشنواره‌ها و اشکواره باشد نگرانی‌هایی مبنی بر دولتی شدن ایجاد شده و ممکن است کار از مردمی بودن دور شود.

وی در مورد حمایت اشکواره حسینی و ثبت در تقویم برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این زمینه بودجه لازم را تأمین کنیم و دبیرخانه دائمی را به استان مازندران بدهیم تا هر سال شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

سالاری با اشاره به اختصاص هنر کارت و بسته‌های حمایتی به هنرمندان، یادآور شد: در زمینه بیمه‌ها و همچنین اختصاص بیمه تکمیلی هنرمندان با توجه به افزایش هزینه‌ها به دلیل افزایش حقوق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر روند در حال انجام است.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه بخش‌ها ابلاغ کرده تا میزان اعتباراتی که برای هنر کارت تزریق می‌شود باید متمرکز شده و نمی‌توان آن را جای دیگر هزینه کرد و باید به حساب هنر کارت هنرمندان واریز شود.

سالاری گفت: در زمینه بیمه هنرمندان امسال به صورت ماهانه بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای بیش از ۹۰ هزار هنرمند اختصاص می‌یابد همچنین افزایش در واریزی ماهیانه هنرمندان پیشکسوت داشتیم که در حال پرداخت است و در بخش هنرمندان دارای درجه هنری نیز پرداختی‌هایی با افزایش انجام می‌شود.

عقب‌نشینی برخی هنرمندان با پی بردن به اصل و حقیقت اغتشاشات اخیر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به همراه بیمه هنرمندان، وام‌ها مختلف و وام‌های کارآفرینی برای مراکز و بخش‌های آموزشی تعلق می‌گیرد همانند آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی که مساعدت‌ها از دو صندوق اعمال می‌شود و در استان‌ها متقاضیان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده، پس از معرفی به بانک‌های عامل ضمانت‌های لازم دریافت شده تا از امکانات وام طولانی مدت برخوردار شوند.

وی در مورد نقش برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها در اغتشاشات اخیر کشور و تحریک مردم برای آمدن در خیابان‌ها، بیان کرد: بیشتر هنرمندان به دنبال حقیقت هستند ولی بخش کم آنها در وقایع اخیر تحت تأثیر بودند که اگر به حقیقت پی ببرند خیلی راحت اصل ماجرا را می‌پذیرند.

سالاری ادامه داد: در گفت‌وگوی تلفنی و حضوری با تعدادی از هنرمندان وقتی آنها از حقیقت ماجرا و پشت صحنه آن باخبر شدند عقب‌نشینی کردند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همچنین تعداد قابل توجهی از هنرمندان هیچ واکنشی به اتفاقات نشان نداند و فقط تعداد اندکی که حدود ۱۵۰ نفر بوده و در این بین حدود ۵۰ نفر دارای قابلیت‌های اعتباری هستند واکنش داشتند البته تعدادی که به حقیقت پی بردند خود را از جمع اغتشاشگران و افرادی که در فضای مجازی به سوی ارزش‌ها حمله‌ور شدند کنار کشیدند و تعداد بسیار کمی باقی ماندند که امیدواریم با کشف حقیقت و پی بردن به اصل ماجرا خود را از جمع اغتشاشگران بیرون بکشند.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.