پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پراکندگی وسیع زباله‌های "13 به در" در میانکاله

0

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: پس از روز طبیعت و از 14 فروردین ماه جاری جمع آوری پسماندها و زباله های گردشگران در پناهگاه حیات وحش میانکاله آغاز شد اما متاسفانه پس از گذشت 8 روز شاهد وجود زباله در منطقه هستیم و عملیات پاکسازی و جمع آوری زباله به اتمام نرسیده است و همچنان ادامه دارد.

زمان رضا احمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از روز یکم تا سیزدهم فروردین ماه 1397 حدود 45 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و تالاب میانکاله بازدید کردند.

وی افزود: باوجود توزیع بروشورهای زیست محیطی و همچنین توزیع 400 کیلوگرم کیسه زباله میان گردشگران و مسافران نوروزی؛ متاسفانه کمتر از 10 درصد مسافران زباله های خود را به درب ورودی منطقه حفاظت شده میانکاله تحویل دادند و با توجه به بازدید و پایش های میدانی انجام شده، پراکندگی زباله در منطقه وسیع میانکاله بسیار زیاد بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده شاهد این حجم از زباله و پسماند در پناهگاه حیات وحش میانکاله نباشیم و از مسافران، گردشگران و شهروندان می‌خواهیم که به پاکیزگی و حفظ محیط زیست توجه بیشتری داشته باشند و زباله های خود را در طبیعت رها نکنند، به ویژه منطقه حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و تالاب میانکاله که از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از بازدید 45 هزار گردشگر و مسافر نوروزی در ایام نوروز 97 از پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.