پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پذیرش دستیاری تخصصی رشته مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0

دکتر فرزان خیرخواه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: پذیرش دانشجو در رشته های تخصصی بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) و کارشناسی ارشد پرستاری داخلی و جراحی از سال تحصیلی  ۱۴۰۰ -۱۳۹۹  از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: پس از بازدید اعضای بورد رشته های فوق از مراکز آموزشی و درمانی این دانشگاه، موافقت دبیرخانه شورای تخصصی و دبیرخانه شورای گسترش طی حکمی با امضای وزیر بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل ابلاغ شد.

وی با بیان این نکته که اولین دوره پذیرش دستیار تخصصی در سال ۱۳۷۱ در رشته های جراحی، داخلی، اطفال، زنان و بیهوشی بوده است؛ افزود: تعداد رشته های دستیاری تخصصی طی سال های گذشته با تلاش قابل تقدیر اعضای هیات علمی، ریاست و مسئولان دانشگاه بابل با احتساب صدور مجوز رشته بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی)،  به ۱۴ رشته رسیده است.

وی بیان داشت: تعداد رشته هایی که این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد با صدور مجوز رشته پرستاری داخلی و جراحی، به  ۱۶ رشته افزایش یافته است.

خیرخواه گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال ۱۳۶۴ با  ۵۰ دانشجوی پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با تاسیس ۹ دانشکده و جذب ۳۵۰ عضو هیات علمی، پذیرای بالغ بر چهار هزار دانشجو در رشته های مختلف از مقطع کارشناسی تا فوق تخصص می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.