پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پای لنگ درآمدهای نامرئی در مازندران

0

استاد دانشگاه گردشگری ساری خاطرنشان کرد: در مازندران منبع مهم درآمدهای نامرئی یعنی گردشگر به دلیل بسترسازی نشدن برای ماندگاری مسافران و سودجویی برخی از خدمات رسان ها همواره لنگ می زند.

زهرا میرزایی در گفتو گو با ایسنا در مورد نقش حضور گردشگر در استان مازندران و ایجاد اشتغال و در امتداد آن درآمد پایدار اظهار کرد: گردشگری تاریخی و گردشگری محیطی که شامل بازدید از درخت های کهنسال با قدمت چند هزار ساله که در مازندران تعداد آن کم نیست نوعی از گردشگری است که برای شناخت تمدن، فرهنگ، آداب‌ و رسوم و سنت‌های یک گروه، جامعه و همینطور ویژگی‌های اقلیمی آن منطقه است.

وی افزود: از طریق بازدید از عوامل محیطی، تاریخی و ایجاد بستری مناسب برای جاذبه‌های درختان کهنسال از سوی دستگاه های مربوطه می توان به اشاعه فرهنگ گردشگری، ایجاد اشتغال و در آمد پایدار در مازندران کمک کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: وقتی گردشگران به استان مازندران وارد می‌شوند الزاماً باید هزینه‌هایی را مثل هزینه خوراک و محل اقامت، هتل، مهمانخانه، هزینه تفریحات، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه گشت‌ها، تورها، و همچنین پولی که بابت خرید سوغاتی و کالای بومی میزبان بپردازند و این نمونه ای از در آمد زایی و اشتغالزایی است که با حضور گردشگر ایجاد می شود.

وی افزود: هزینه ورود به موزه یا مکان دیدنی و محیطی  نیز بسیار تاثیرگذار بوده و این هزینه‌ها از طریق ارزی ورودی به کشور میزبان باعث رونق اقتصادی شده و می توان گفت گردشگران منبع درآمدی نامرئی هستند.

استاد دانشگاه گردشگری ساری خاطر نشان کرد:  با توسعه فعالیت های گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود زیرا هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

گفت و گو از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنا مازندران


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.