پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان شوربختی «شوکاشور»؛ زباله‌ای در کار نیست

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، با اعلام ضرب الاجل ۱۵ روزه رئیس جمهور در نخستین روزهای آبان امسال مبنی بر انتخاب مکان جدید دپوی زباله آمل و آغاز عملیات گسترده برای ساماندهی پسماند در این شهرستان، شاهد واکنش‌های درباره مکان تعیین شده بودیم.

با پایان اولتیماتم رئیس جمهور، پس از کارشناسی و بازدیدهای فنی استانی منطقه «شوکاشور» در مجاور روستای رزکه و منطقه نارنجستان هراز معرفی شده که این منطقه در دل جنگل‌های هیرکانی ثبت شده یونسکو، مجاورت با رودخانه هراز، دارای پوشش‌های گیاهی و جانوری ویژه، همجواری با جاده پرتردد شریانی هراز، بافت خاک و درختان سر به فلک کشیده باعث نگرانی عمومی شده است.

اهالی روستاهای رزکه و محمدآباد که در مجاورت مکان پیشنهادی جدید دپوی زباله قرار دارند با تجمع‌های خواستار جلوگیری از ایجاد عمارت دوم زباله در آمل شدند.

بنا به اعلام فرمانداری آمل موضوع محل دفن زباله در شهرستان آمل در منطقه شوکاشور منتفی شده است.

ذات‌الله زارعی فرماندار آمل در این زمینه گفت: به جهت مجاورت محل دپوی زباله عمارت در مجاورت کاسه سد، رئیس جمهوری در ضرب‌الاجل ۱۵ روزه دستور داد مکان مناسبی برای دپوی موقت زباله تا زمان تأسیس کارخانه زباله‌سوز که حدود سه سال طول می‌کشد، مشخص شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون برای شوکاشور مجوز محیط زیستی صادر نشد، این مکان از دستور کار خارج شد و تعیین مکان‌های دیگر برای دپوی زباله در حال بررسی کارشناسی است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.