پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایانه صادراتی مرکبات مازندران بزودی افتتاح می‌شود

0

حسن خیریانپور دوشنبه شب در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ملی مرکبات در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر افزود : اگر بخواهیم به همه کشورهای جامعه هدف محصولاتمان را صادر کنیم باید بتوانیم یک پایانه صادراتی مناسب راه اندازی کنیم .

وی با اعلام اینکه در شهرستان جویبار پایانه صادراتی رماک گستر با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن در حال راه اندازی است ، گفت : فاز  اول این پایانه صادراتی بودی افتتاح می شود و فازهای بعدی هم در حال انجام است که با راه اندازی این پایانه دغدغه اصلی کشاورزان رفع خواهد شد.

معاون استاندار مازندران افزود : مازندران قطب تولید مرکبات کشور است و همچنین تولید کننده اصلی کیوی محسوب می شود و به طور قطع راه اندازی پایانه صادراتی صادرات این دو محصول را به همراه سایر محصولات کشاورزی رونق خواهد داد.

استان مازندران ۲ و نیم میلیون تن مرکبات تولید می کند که بر اساس اعلام مسئولان ذیربط دستکم ۶۰۰ هزار تن مازاد مصرف است و قابلیت صادراتی دارد .

خیریانپور توجه کشاورزان و تجار به استانداردهای صادراتی کیوی را تجربه ای موفق برای الگوبرداری صادرات پرتقال و دیگر محصولات استان دانست و توضیح داد : امسال حدود ۹۰ هزار تن کیوی از کشور صادر شد که بخش عمده آن مربوط به مازندران بود برای این که تولید کننده اصلی این محصول هستیم.

وی میزان صادرات مرکبات اعم از پرتقال و نارنگی از مازندران را هم بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن اعلام و ابراز امیدواری کرد که امسال میزان صادرات بیشتر شود.

چهارمین جشنواره ملی مرکبات با حضور ۳۵ شرکت کننده در قالب ۲۷ غرفه از امشب در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر شروع به کار کرد و تا ۱۳ دی ماه ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.