پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاکسازی چشمه‌سورت با حمایت دفتر محیط زیست وزارت ورزش و جوانان

جمعی از گردشگران، طبیعتگردان و راهنمایان گردشگری در قالب کمپین «قلبمان برای میراثمان می تپد» و با حمایت دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان نسبت به پاکسازی چشمه‌های باداب سورت اقدام کردند.

0

 

 
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، این حرکت نمادین ارزشمند که با هدف نجات چشمه‌های باداب سورت صورت گرفت، ۷۰ نفر از دوستداران طبیعت ضمن پاکسازی محیط نسبت به ایجاد مسیر عبور و مرور گردشگران اقدام کردند. ضمن اینکه نصب تابلوهای راهنما از دیگر اقدامات انجام شده در این حرکت نمادین بود.
 
 
چشمه پلکانی و تراورتنی باداب سورت در روستای اروست بخش چهاردانگه ی شهرستان ساری است که در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد. این مکان شامل چندین چشمه با آب های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. دارای آب شور و استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد و چمه دوم بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است. جریان های آب های رسوبی و معدنی این چشمه ها در این سال ها در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده ها حوضچه پلکانی زیبا به رنگ های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه های مختلف پدید آورده است که در واقع جاذبه اصلی و ویژگی منحصربه فرد چشمه های باداب سورت است. اما در حال حاضر این چشمه ها در حال نابودی کامل هستند.
 
 
شایان ذکر است؛ کمپین “قلب من برای میراثمان می تپد” تحت حمایت معنوی اتحادیه انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کل کشور، باشگاه فرهنگ و طبیعت، موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران، اداره کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.