پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخ به یک شایعه درباره اسارت پلنگ سرگردان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ماجرای ورود پلنگ به شهر قائم‌شهر جز اخبار نادر و بی‌سابقه‌ای بوده که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت.

یکی از حاشیه‌ها این بود، این پلنگ وحشی نبوده و در اسارت نگهداری می‌شده، شنیده‌ها حاکی است پلنگ سرگردان در شهر متعلق به فردی به نام علی‌بابا رمضانی مالک یک برند پرورش طیور بوده است و نامبرده صاحب نفوذ در مازندران است و با تطمیع برخی مسؤولان جولان می‌دهد.

در این زمینه گفته شده وی در خیابانی در قائم‌شهر عمارتی دارد که در محوطه آن از انواع حیوانات را نگهداری می‌کند.

یکی از مسائلی که به‌ این‌ شایعه دامن زده طرح این موضوع بوده که باتوجه به سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده دارای وزن ۵۶ کیلوگرم است درحالی‌که وزن استاندارد برای یک پلنگ ۳۵ تا ۴۰ کیلو است و همین موضوع نشان‌دهنده اضافه وزن پلنگ بوده که احتمال اینکه اهلی بوده و توسط فرد نگهداری می‌شده را بیشتر کرده ولی براساس بررسی بالشک‌های پنجه، این پلنگ وحشی است.

به سراغ فرد مذکور رفتیم که این روزها خیلی نامش ورد زبان‌ها است؛ وی همان ابتدای صحبت می‌دانست سوال‌مان درباره چیست رمضانی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: این مسیر، مسیر انحرافی است، باید بدانیم که پلنگ خصلت وحشی و جنگلی دارد و هیج جا ندیدیم و نشنیدم پلنگ را در اسارت نگهداری کنند، شنیدیم شیر شاید ببر ولی پلنگ تاکنون نشنیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده در عمارت انواع حیوانات را نگهداری می‌کند، افزود: چیزی که از آن باعنوان عمارت نام برده می‌شود، خانه‌ای است که دارای باغ است، اینکه گفته می‌شود در این باغ انواع حیوانات را نگهداری می‌کنیم باید بگویم اطراف این باغ چندین منزل مسکونی است که پنجره‌ها به این باغ مشرف است، چگونه می‌توان در چنین باغی حیوانات از جمله پلنگ نگهداری کنم؟!

چند سال پیش در این باغ حدود ۶ تا هفت طاووس نگهداری می‌کردم که به‌دلیل  سروصدا و هم بحث آنفلوانزا باتوجه به اینکه دارای واحد مرغ مادر هستیم و به‌دلیل جلوگیری از بروز آلودگی این طاووس‌ها را به فروش رساندیم و الان در این باغ حتی یک کبوتر هم نگهداری نمی‌شود.

 همان روزی که این‌ اتفاق افتاد به مسؤولان اعلام کردم بازدیدی از باغ داشته باشند و اگر حتی پر یک کبوتر مشاهده کردند پلنگ برای ماست.

وی با طرح این سوال که چرا باید حیوان وحشی آن هم پلنگ در قفس نگهداری شود، بیان کرد: در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت درگیر کار هستیم، وقت این را ندارم که بتوانم از حیوان نگهداری کنم.

به گزارش فارس، در پیگیری این ماجرا مبنی بر اینکه سن تقریبی این پلنگ نر ۵ سال تخمین زده شده که دارای وزن ۵۶ کیلوگرم است درحالی‌که وزن استاندارد برای یک پلنگ ۳۵ تا ۴۰ کیلو است، اعلام شد: این موضوع در دست بررسی است و در صورت بررسی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.