پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارک موزه دفاع مقدس مازندران مقصد گردشگردی انقلاب اسلامی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمود حسینی‌پور پنجشنبه شب در نخستین جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: مدیران جمهوری اسلامی و خدمتگزاران خادم این ملت شهیدپرور مسؤولیت‌شان در مقابل شهدا بیش از دیگران است؛ چرا که به اندازه هر یک از صندلی‌های مسؤولان شهدایی تقدیم انقلاب شدند.

وی افزود: ما باید هر روز کارمان را با یاد شهدا آغاز کنیم؛ شهدا از جان و زندگی و فرزندان خود گذشتند و مدیران به جانبازان بالای ۷۰ درصد سر بزنند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار بگیرند که چگونه بعد از سال‌ها دفاع مقدس با مشقات و سختی‌ها زندگی می‌کنند و برای مدیران جمهوری اسلامی باید به عنوان فرهنگ سازان دوران دفاع مقدس لحاظ شود.

*مدیران باید نماد ارزش‌ها باشند

استاندار مازندران ادامه داد: هر مدیری وظیفه ذاتی دارد که در محیط کار خود کاری انجام بدهد که در دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس نمود پیدا کند و مدیر جمهوری اسلامی با رفتار و گفتار و عمل خود همانند رزمندگان که در جنگ سخت انجام دادند جنگ نرم و اقتصادی را امروز پیش ببرند و مدیران ما باید نماد ارزش‌ها باشند.

حسینی‌پور افزود: باید اسطوره‌ها و شخصیت‌های معنوی بزرگ‌مان بویژه 10 هزار و 400 شهید استان که بزرگ و باعظمت بودند بزرگ شمرده شوند و اگر ارزش‌های دفاع مقدس را به طور واقعی رعایت کنیم کار مملکت ما درست می‌شود و هر جا خللی بوجود آمده بخاطر دور شدن از ارزش‌ها بوده است و همان جا نقطه سیاهی شد.

استاندار مازندران بیان کرد: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بخاطر ارتباط با خانواده‌های شهدا و احترام و توجه به آن‌ها و ارزش‌ها به این درجه رسید و در دنیا ماندگار شد.

وی ضمن تقدیر از همت و تلاش سردار ملکی که در استان در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوب عمل کرد، گفت: بعضی کار‌های بزرگ منحصر به افراد بزرگ است و اگر تلاش ایشان نبود شاهد این مجموعه با عظمت نبودیم و ۵۰ سال بعد این مجموعه خود را به عنوان نماد بزرگ ارزش‌های شهدای انقلاب اسلامی در استان به عنوان مقصد گردشگری نشان خواهد داد و گردشگران دنیا می‌آیند و از آن الهام می‌گیرند.

حسینی‌پور اظهار کرد: مازندران منطقه گردشگری است؛ و هنر ماست که بتوانیم ارزش‌های والای دفاع مقدس را اینجا ایجاد کنیم و از این مکان، فرهنگ دفاع مقدس را به دنیا منتقل کنیم و این هدفگذاری اصلی ماست.

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان مقصد گردشگردی انقلاب اسلامی خواهد بود که نمادی برای ارزش‌های انقلاب است و به دنیا منتقل خواهد شد.

 استاندار مازندران عنوان کرد: استان مازندران همواره در زمره استان‌های شهیدپرور و پیشرو در دفاع مقدس به شمار می‌آید و افتخار بزرگی است و باید کمافی السابق آن را صیانت و حفاظت و تقویت کنیم.

*نقش آفرینی ۱۲۸ هزار رزمنده مازندرانی در دفاع مقدس افتخار است

حسینی‌پور بیان کرد: حضور بیش از ۱۲۸ هزار رزمنده در دفاع مقدس از استان مازندران یک رکورد بسیار بالایی در در کشور است و این استان افتخار داشت که این تعداد رزمنده در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا به عنوان یکی از لشکر‌های خط شکن در دفاع مقدس بود که در دو عملیات مهم و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس کربلای ۵ و والفجر ۸ نقش ممتازی داشت، گفت: این لشکر در تمام دوران دفاع مقدس مازندران حضور فعال داشت؛ از غرب و جنوب، و در این دو عملیات که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار سرنوشت‌ساز بود لشکر ۲۵ کربلا جزو پیشرو‌ها بود و نقشش را در نقاط حساس ایفا کرد و منحصر بفرد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس گام برمی‌دارد، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و جهاد و شهادت است و امروز باید در دستگاه‌های اجرایی به عنوان اصول اولیه مورد نظر قرار بگیرد.

حسینی پور بیان کرد: ما نتوانستیم بعد از جنگ مثل شهدا عمل کنیم؛ در حوزه جنگ اقتصادی در ساختن استان کم آوردیم و باید در این زمینه تلاش کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که شهدا از عملکردمان راضی باشند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است که اتفاقات آن دوران باشکوه و با عظمت که معجزه آسا بود را در تاریخ ثبت کند و اسناد و مدارک و مستندات مرتبط را در بانک اطلاعاتی استانی جمع‌آوری و در اختیار نسل‌های آینده قرار بدهد.

استاندار مازندران افزود: هدف مهم‌تر، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر بویژه در قرن جدید است، با توجه به تهاجمات زیادی که در حوزه فرهنگی به کشور می‌شود و این مجموعه می‌تواند به عنوان سد مستحکمی در مقابل تهاجم فرهنگی به کمک بیاید با توجه به گردشگری که در استان داریم، در مقابل خرده فرهنگ‌هایی که ناهنجاری‌هایی به دنبال دارد راهش پافشاری بر این ارزش‌های مهم است.

*نیازمند تثبیت صفات شهدا در جامعه هستیم

وی بیان کرد: صفات پایبندی به اخلاق و احترام به مردم از اصلی‌ترین صفات شهدا بود که امروز نیازمند تثبیت این صفات در جامعه هستیم و این صفات را باید در عمل و رفتار و گفتار به عنوان مدیر و مسؤول رعایت کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: کمیته‌های تخصصی که در شورای هماهنگی حفظ آثار فعال هستند هر کدام مرتبط با دستگاه‌های اجرایی است و باید این دستگاه‌ها مشارکت بسیار نزدیکی باشد و وظیفه همه ماست در این مسیر گام برداریم.

وی اضافه کرد: خروجی کمیته‌ها باید جنبه‌های عملی و اجرایی پیدا کند تا بتوانیم در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، هنری، نمایشی، ادبی، راهیان نور و حمایت از پیشکسوتان و تشکل‌های دفاع مقدس با اهداف عالیه گام برداریم.

حسینی‌پور افزود: دوران طلایی دفاع مقدس به دور از هر گونه گرایشات و سلیقه‌های سیاسی رایج امروز بود و ما باید این نگاه را حفظ کنیم که رمز اصلی پایداری این جریان است و به ارزش‌های والای شهدا که اطاعت محض از، ولی فقیه زمان بود امروز توجه کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهدا در ادارات و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: پخش بخشی از وصیت‌نامه شهدا در آغاز جلسات دستگاه‌های اجرایی یک تذکر برای همه ماست و آغاز جلسات با پیام شهدا کار مهم و ارزشی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه به عمل آید.

 /۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.