پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقت معرفی مدیرکل جدید نیست!

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس سیاسی|پس از انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب در ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، آنهایی که چند سالی در استان مازندران در سودای ریاست و مدیرکلی بودند نام خود را بر زبان‌ها انداخته و در محافل و گعده‌هایی که خود ترتیب می‌دادند صحبت از ریاست و مدیرکلی خود بر چندین سازمان و اداره کل می‌کردند تا شاید از این رهگذر جایی برای خود دست و پا کنند.

حتی برخی‌ها با حضور پررنگ در ستادهای انتخاباتی(هرچند برخلاف طرز فکر سیاسی‌شان بوده است) برای خود از این نمد کلاهی ساختند و به امید گرفتن منصب و پست تلاش‌های زیادی کردند تا نام‌شان در بین سهم‌خواهان از دولت رئیسی مطرح باشد.

چند روزی است که از تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور به طور رسمی می‌گذرد و اکنون همگان در انتظار معرفی کابینه دولت به مجلس برای گرفتن رای اعتماد هستند و این پیش‌بینی‌ها و حدس و گمان‌ها برای انتخاب وزرا به پایان برسد و دولت جدید به طور رسمی کار و فعالیت خود را آغاز کنند.

در این گزارش خطاب ما به افرادی است که هنوز نه وزرا و نه استانداران مشخص نشده است رزومه به دست به دنبال مطرح کردن و لابی کردن خودشان برای تصدی پست‌های مدیریتی هستند و حتی جایگاه خود را از قبل مشخص کردند.

این افراد همان‌هایی هستند که اشتیاق‌شان برای تصدی پست‌های مدیریتی بسیار زیاد است اما اشتیاقی برای خدمت‌رسانی و خدمت‌گزاری ندارند و با پست گرفتن، آب سردی بر آتش مسؤولیت گرفتن‌شان ریخته می‌شود.

نمونه‌های زیادی از این دست افراد در سازمان‌ها و ادارات کل استان و حتی استانداری مازندران دیده می‌شوند که تنها خواسته‌شان رسیدن به کرسی قدرت بود تا بلکه سهم خودشان را از این دولت و آن دولت بستانند و به نوایی برسند اما فارغ از اینکه صلاحتی برای تصدی این پست داشته باشند و یابرای مردم مثمرثمر باشند.

لازم است به این افراد یادآوری شود رویکرد دولت جدید مردمی بودن، کارآمد بودن، متخصص بودن با روحیه جهادی و انقلابی و پاکدستی است و باید دارای این ویژگی‌ها باشند و افرادی که چنین ویژگی‌ها را دارا باشند هیچگاه خودشان را برای تصدی پست و مقام به در و دیوار نمی‌زنند.

حال که نه استاندار و نه وزرا مشخص شدند کمی تامل کنید تا در زمان مناسب نسبت به انتخاب شایسته‌ترین افراد برای پست های مدیریتی ارشد استان اقدام شود و از هم اکنون خود را در معرض انتخاب قرار ندهید و با فشار و لابی‌های نادرست کار را برای دولتمردان سخت نکنید.

در شرایط کنونی که لازم است دولت تمام توجه و تمرکز خود رابرای رفع مشکلات ناشی از سال‌های گذشته معطوف کرده است بر سر زبان راندن اسامی جدید برای پست‌های مدیرکلی سبب می‌شود انگیزه کارکردن رئیس فعلی گرفته شود و شاهد سازمان فشل و ناکارآمد از سوی مدیران و کارکنان باشیم.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.