پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقت عمل بود نه آرزو!/ گوشه‌ از راه‌های نرفته دولت در مازندران برای توسعه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به صورت کلی مرسوم است که  زمان نزدیک شدن به دوران پائیزی مسؤولیت‌ها مدیران استانی از اقدامات انجام شده صحبت به میان آورند نه آمال‌ها و آرزو!

آمال و آروز، برنامه‌ریزی و نقشه، وعده و وعید و ترسیم چشم‌انداز برای کسانی است که در روزهای اول یک دولت بر کرسی مدیریت تکیه زدند.

مدیریت‌ها در یک سال آخر فعالیت دولت باید از اقدامات و آنچه را که انجام داده‌اند صحبت به میان آورند نه آنچه را که باید می‌شد!

استاندار مازندران در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان تازه به این نتیجه رسیده است که سازمان‌ها را با مفاهیم بهره‌وری آشنا کند و حتی در صحبت‌های خویش افزایش بهره‌وری را یک ضرورت خوانده است.

احمد حسین‌زادگان در ادامه این جلسه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری باشیم. ‎

در یک نگاه کلی واقعا بحث بهره‌وری موضوع جدی استان مازندران اما انتظار بود که نماینده عالی دولت در یک‌سال آخر دولت درباره اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌وری و مدلی که در مازندران عملیاتی کرده است صحبت به میان آورد.

آنچه که امروز مردم را آزار می‌دهد اقداماتی که باید می‌شد را امروز مسؤولان و متولیان امر تنها با تغییر فعل به می‌شود تبدیل می‌کنند، صحبت‌های مناسبتی و فرار رو به جلو از اقداماتی است که این روزها به صورت جدی در استان مطرح می‌شود و بسیاری از صحبت‌ها و اظهار نظرها بدون پشتوانه پیگیری‌های اجرایی و عملیاتی تنها برای پرکردن وقت جلسه مطرح می‌شود.

مدیر ارشد استانی در بخش دیگری از صحبت‌های خویش از بهبود فضای کسب و کار و بهره‌وری صحبت به میان آورد، این موضوع دغدغه جدی مردم است، انتظار است که مدیر ارشد استان درباره اقدامات انجام شده صحبت کند.

استاندار مازندران اعلام کرده است که وضعیت میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مطالبات بازنگری شود.

حدود ۱۵ ماه از عملیاتی کردن طرح میز خدمت در استان مازندران گذشته است،تصمیم دیرهنگام به بازنگری درباره نحوه مدیریت میز خدمت نشان می‌دهد که مدیران میز خدمت را جدی نگرفته و تنها به عکس یادگاری با میز خدمت و بوق کرنا کردن آن در سطح رسانه‌ها اکفتا کرده اگرچه تصمیم ایجاد میز خدمت در حوزه ملی بوده اما مدیران باید اهدافی که برای میز خدمت ترسیم شده را پیگیری و به راهکار مناسبی در این زمینه می‌رسیدند.

درباره مابقی اظهارات مدیر ارشد استان مازندران هم شما خود بخوانید حدیث مفصل!

همچین استاندار مازندران در این جلسه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مناسب باید شاهد رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره‌وری باشیم، چرا که توسعه و رشد از دو عامل سرمایه گذاری و بهره‌وری به‌وجود می آید.

وی گفت: ۳۵ درصد رشد اقتصادی از طریق بهره وری باید ایجاد شود تا به توسعه اقتصادی در برنامه ششم دست پیدا کنیم.

استاندار به لزوم تحقق رشد ۲ درصدی صنعت و ۳.۲ درصدی کشاورزی از محل بهره‌وری اشاره کرد و گفت که استقرار چرخه مدیریت و ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری در دستگاه‌ها در راستای معرفی مولفه‌های اثرگذار در بهبود بهره‌وری استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین‌زادگان افزود: از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های صنفی در حوزه بهره‌وری باید استفاده شود و تهیه برنامه ارتقای بهره‌وری در سطح دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باید قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت اصلی استان کشاورزی است لذا باید در این حوزه برنامه راهبردی ویژه توسط سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود و ارائه مشوق‌ها در حوزه بهره‌وری برای دستگاه‌های اجرایی و آسیب شناسی مولفه‌ها و شاخص‌ها در کمیته بهره وری استان جهت احصا مشکلات موجود یک ضرورت است.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.