پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی کرونا مخاطبان دریافت پیام تبریک روز معلم را تغییر می‌دهد

0


به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، همزمان با سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری با عنوان روز معلم در تقویم جمهوری اسلامی همه ما را باری دیگر به یاد ایثار و تلاش‌های معلمان انداخت، این مناسبت امسال با لیالی قدر و ایام ماه مبارک رمضان مصادف شد، از این گرامیداشت مقام شامخ پیامبر اکرم که بهترین معلم در زندگی ما مسلمانان است تداعی شد.

بنابر فرموده رسول اکرم که معلمی را شغل انبیای الهی دانست، امروز پس از گذشت هزاران سال، همه ما همچنان به مقام و جایگاه معلم احترام گذاشته و بر خود واجب می‌دانیم که این روز و هفته از معلم را گرامی بداریم، معلمان چهره فراموش نشدنی زندگی ما هستند و همه ما به یک یا چند نفرشان ارادت خاصی داریم.

در سال‌های گذشته بزرگداشت روز معلم  به‌صورت حضوری با برپایی مراسمی در مدارس با شور و هیجان دانش.آموزان صورت می‌گرفت و معلمان پیام تبریک، گل و هدایایی دریافت می‌کردند، فارغ‌التحصیلان از آموزش نیز با ارسال پیام تبریک به معلمان سابق خود به یادآوری خاطرات شیرین دوران مدرسه می‌پرداخت اما کرونا همه چیز را تغییر داد.

اواخر اسفند ماه ۱۳۹۸ بود که پای ویروس ناشناخته کرونا به میان آمد ویروسی که انسان‌ها را وادار به رعایت فواصل اجتماعی کرد، عدم برپایی کلاس‌های آموزشی در فضای واقعی یکی از محدودیت‌هایی بود که کرونا با خود به همراه داشت، از این رو آزموشها از فضای واقعی به مجازی منتقل شد و دانش‌آموزان به جای مشاهده چهره بیشتر به شنیدن صدای معلمان عادت کردند.

سال گذشته درست در همین زمان دانش‌آموزان روز معلم را به معلمانی که در ۶ ماهه اول سال تحصیلی ملاقات کرده بودند تبریک گفتند ولی در سال تحصیلی جدید با ادامه روند همه‌گیری ویروس کرونا خبری از برگزاری کلاس در فضای واقعی نبود و پای والدین به تعلیم و تربیت کشیده شد.

تا جایی که در سال جاری در دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یک معلم با ارسال پیام تبریک در گروه کلاس درسی خود از والدین به‌عنوان افرادی که با شیوع کرونا معلم شدند یاد کرد و این روز را به آن‌ها تبریک گفت.

زری اسماعیلی معلم کلاس دوم مدرسه صادقیه پیامی به شرح زیر را به گروه کلاسی در فضای مجازی واتساپ ارسال کرد؛ 

*تقدیم به اولیای عزیز/ یک دست می‌تواند یاریگر یک انسان باشد و یک شمع پایان تاریکی!

خیلی دنبال واژه‌ای زیبا گشتم تا شایسته شما اولیای مهربان و دلسوز باشد ولی واژه ای که در شان و قدردانی زحمات شما عزیزان در این دوران قرنطینگی باشد، پیدا نکردم.

امروز روز معلم است و من هم یک معلم! ولی معلم واقعی شما اولیا و پدر و مادرهای دلسوز هستید که پا به پای من معلم برای فرزندانتان معلمی کردید و به‌جز بار مسؤولیت زندگی کمک حالم شدید.

اگر شما و دست یاریگر شما عزیزانم نبود من نمی‌توانستم به تنهایی در این دنیای  مجازی وظایفم را به‌خوبی انجام دهم و مطمئنا شرمنده دانش‌آموزان گلم می‌شدم و این کاملا حقیقت است.

واژه‌ای برای تشکر و قدردانی از شما مادر و پدر عزیز ندارم جز اینکه دست‌تان را با مهربانی بفشارم و بگویم؛ ای پدر و مادر دلسوز و اولیای معلم روزتان مبارک.

این معلم با ارسال این متن و تبریک به والدین به مفهوم واقعی کلمه از اولیا با عنوان “معلم” یاد کرد و گفت؛ در حقیقت تبریک واقعی را لایق پدر و مادرها دانست چرا که در کرونا و آموزش مجازی موجب شد که والدین زمان زیادی را صرف کمک به آموزش فرزندان کنند، در واقع پل ارتباطی بین معلم و دانش‌آموزان شدند.

جالب است کرونا با آمدنش بسیاری از چیزها را تغییر داده بود، این بار مخاطبان پیام تبریک روز معلم را جا به جا کرد و از والدین معلمان حقیقی ساخت، والدینی که در کنار دل‌مشغولی‌های روزمره با تمام دغدغه‌ها و خستگی زمان زیادی از روز را صرف آموزش فرزندان خود می‌کنند.

به گزارش فارس؛ کمتر والدینی را می‌بینیم که تحصیل فرزندش جزو اولین دغدغه‌هایش نباشد یا دغدغه‌اش کمتر از معلم باشد تا جایی که این موضوع پس از شیوع گسترده کووید ۱۹ و خالی شدن کلاس‌های توجه معلمان را به خود جلب کرد و عنوان روز معلم را به روز تقدیر از مقام معلمان و اولیای معلم تغییر داد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.