پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی طلبه‌های شمالی جلوی کشف حجاب در پایتخت را می‌گیرند!

0

خبرگزاری فارس استان مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی|تنور ماجرای حجاب و حتی تلاش برای برداشتن حجاب هنوز هم داغ است؛ اما بعضی روایت‌ها به یک‌باره مثل یک سطل آب یخ در گرمای تابستان آدم را رفرش می‌کند! مثل مصاحبه‌ای که چند روز پیش خبرگزاری فارس از دختری که ۱۴ روز بدون حجاب سر کرده و سپس از نیمه راه برگشته بود، منتشر کرد.

در میان آن گفت‌وگو،بیتای ماجرا از گروهی اسم می‌آورد و از رفتار آنها در کار فرهنگی تعریف می‌‌کند که در بابلسر شانه زیر بار کار فرهنگی داده‌اند؛ مجموعه فرهنگی تبلیغی «بقیة الله (عج)».

بیتا می‌گوید: از روش کارشان خیلی خوشم آمد؛ مخصوصاً آن قسمتی که بین زوج‌ها مسابقه گذاشتند. یک خاطره هم گفتند که خیلی جالب بود با این مضمون که، «یک بار یک خانم و آقایی در مسابقه شرکت  کردند که آقا دستانش را خالکوبی کرده بود و خانم هم حجاب درستی نداشت.این طلبه‌ها نه‌تنها مانع شرکت آنها نشده بودند بلکه از آنها استقبال کرده بودند؛ رفتار خوب آنها باعث شده بود در آخر برنامه، آن زوج هم آمده بودند در نماز جماعت آن گروه طلبه در کنار ساحل شرکت کرده بودند. بعد هم گفته بودند که حاجی دم شما گرم. بالاخره ما را هم آوردی وسط…» این خیلی به من چسبید. روش‌شان خیلی خوب بود. اصلاً امری نبود. به نظر من رفتار درست، همین است و تأثیر مثبت می‌گذارد. خود من در آن مدتی که بی‌حجاب بودم، فقط یک بار چنین برخورد خوبی را در مترو از یک خانم دیدم.

 بعد از ماجرای بیتا به سراغ حجت‌الاسلام پورعلی مسؤول گروه جهادی بقیه‌الله   رفتیم که واکنش وی به این ماجرا خواندی‌ست؛ آنجا که می‌گوید، بعد از انتشار مصاحبه در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی بقیه‌الله(عج) در ساحل مازندران که نظر یک دختر خانم جلب می‌شود، اهمیت کارهای فرهنگی و تبلیغی بیشتر نمود دارد و جای خالی آن، خیلی جاها احساس می‌شود.

طلبه‌های جوان درحال تبلیغ  در ساحل خزر

تصویری از مسابقه سیب‌خوری معروف که نظر دختر خانم را به خود جلب کرد

*باید در میدان عمل باشیم

پورعلی می‌گوید: ما این دختر خانم را ندیدیم، این خانم مصاحبه را خواندند و نگاه‌شان عوض شده حرف ما این است این اقدامات برای افرادی که در ساحل بودند چه میزان تاثیر داشت، به همین دلیل اعتقاد دارم باید در میدان عمل باشیم.

*ضرورت معرفی زیبایی‌های دین به جوانان

به عنوان یک مبلغ اگر قرار است در حوزه حجاب بلکه فراتر در حوزه معرفی دین اتفاقی بیفتد باید قشنگی‌ها و زیبایی‌های دین اسلام با گفتمان و ادبیات زیبایش با مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در میان گذاشته شود.

برگزاری جنگ‌های شادی و مسابقات برای کودکان در ساحل خزر

در مدارس ما روزانه با بچه‌ها سروکار داریم باید با نیاز روز و ادبیات روز به سوالات و شبهات‌شان پاسخ دهیم که این ادبیات قشنگ را بین بچه‌ها و جوانان‌مان به شدت کم داریم و برای موفق عمل کردن باید این ادبیات را داشته باشیم.

۸ سال از حضورمان در ساحل بابلسر می‌گذرد سوال ما این است در حوزه سواحل چه کار فرهنگی و ایجابی درست و درمانی انجام شده است؟! اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید همه در کنار هم زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

* کارهای فرهنگی و تبلیغی مثل پازل است

باید بگویم طی این سال‌ها کدام مسؤول گفت خوب این ۸ سال که گروه طلبه‌ها رفتند و ساحل را تغییر دادند درست است کنار ساحل رفتیم و تغییر و تحولاتی باید اتفاق می‌افتاد اما قطعا این جواب درستی نیست بلکه باید اعلام کنیم این مهم به‌صورت لحظه‌ای، مکانی و زمانی پاسخ داد و در مجموع کار فرهنگی و تبلیغی همانند پازلی است که باید در کنار هم قرار گیرد.

همانند مسجد و مدرسه قطعا معلم دینی به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد، مثلا معلمی که ۱۰ سال دینی درس می‌دهد، کنار هم ساحل هم همین بود، آنچه را که در یک یا سه ساعت گفت‌وگو و صحبت داشتیم به اندازه وسع و توان‌مان اثرگذاری داشت، به اندازه‌ای که خروجی و نتیجه‌اش را می‌دیدیم.

پورعلی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به حضور در ساحل فکر می‌کنید؟‌ می‌گوید: همیشه حضور میدانی در ساحل مدنظر نیست ما وظیفه‌‌مان را انجام دادیم،  دیگر همت مسؤولان را می طلبید که امثال ما را گسترش دهند.

مجموعه‌ای در ساحل که در کنار برپایی نماز جماعت جنگ‌ شادی برگزار می‌شد باید یک گروه ما ۱۰۰ گروه یا بیشتر می‌شدیم، این آمادگی در ما وجود داشت و نه تنها در ساحل مازندران بلکه به همه سواحل کشور برسد، چراکه مبلغ یعنی همین..

*نبود زیرساخت‌های لازم در سواحل

به اعتقاد مسوول این گروه فرهنگی تبلیغی، هنوز که هنوزه بعد از ۸ سال برای سواحل کل کشور برنامه داریم ولی یادمان می‌آید برای برپایی مقدمات نماز در ساحل باید به این و آن رو می‌انداختیم و متاسفانه کمک‌ها و حمایت نه تنها رو به رشد نبود، بلکه رو به کاهش بود.

برنامه‌ریزی گروه فرهنگی تبلیغی بقیه‌الله برای همه اقشار در ساحل

باید اعلام کنیم بعد  از ۸ سال،جهت‌دهی ما تغییر کرد و یا به عبارتی تاکتیک ما عوضشد‌، درست است الان در زمین نیستیم ولی باید بگوییم درحال شبکه‌سازی هستیم.

* آمادگی انجام کارهای تبلیغی در سواحل
پورعلی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به سواحل شمال برمی‌گردید، می‌گوید: شاید پورعلی برنگردد ولی باید بگوییم گروه بقیه‌الله و بقیه‌الله‌ها با رویکرد و تاکتیک بروز برمی‌گردد،  مهم نیست جسم من آنجا حضور داشته باشد ولی آمادگی حضور تیم کارکُشته را نه تنها در سواحل مازندران بلکه همه سواحل کشور اعلام می‌کنیم.

این روزها هم زمزمه‌ها در رابطه با اجرای طرح دریا است البته از ما طرح و برنامه می‌خواهند،  طرح و برنامه‌های زیادی داریم و از همین جا به مسؤولان اعلام می‌کنیم بسم‌الله….

به‌عنوان فردی که هزار روز کنار ساحل بودم اعلام می‌کنم اگر بستر آماده شود، مطمئنا اثرگذاری خیلی بیشتر خواهد بود، دیگر این نباشد بچه‌ها برای برگزاری نماز گیر یک زیلو و یا تانکر آب برای وضو گرفتن باشند.

*مسؤولان شمال بسم‌الله…

به مسؤولان شمال بسم‌الله می‌گوییم و اینکه برنامه داریم و آدمش را هم داریم ما همیشه ادعا کردیم و ادعای درستی می‌کنیم و اگر به ما کمک می‌دهید ما هم هستیم….

این دخترخانم به لطف خدا  آخرِ این ماجراهای بی‌حجابی را متوجه شد و برگشت و امیدوارم دختران دیگری  سرزمین‌مان گرفتار این ماجرا شدند، زودتر به ماهیت این ماجرا پی ببرند و برگردند، به امید آن روز…

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م
 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.