پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی آقامعلم سلفی می‌گیرد/ اینجا هیچ چیز مجازی نیست

آقای هاشمی دلیل اقدامات خیرخواهانه خود را پیدا کردن حال خوب کنار این دانش‌آموزان بیان می‌کند و می‌گوید؛ از همه کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند درخواست حمایت از این دانش‌آموزان را دارم، اگر فقر از اطراف‌شان حذف کنیم آینده‌ای پرثمر خواهند داشت.

0

پایگاه خبری چهاردانگه: خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی| در ایام شهادت مولایمان امیرالمومنان (ع)  و هفته معلم پیامی با مضمون زیر توسط مدیر آموزگار یک مدرسه در روستای محروم چالو از توابع  بخش چهاردانگه و همچنین رئیس آموزش و پرورش این بخش در ساری، در فضای مجازی دست به دست شد..

در این متن آمده بود؛« ایام شهادت حضرت علی (ع) یاور مظلومان و یتیمان است؛ برای دو دانش‌آموز خواهر  یتیم ( یکی پایه اول ابتدایی و یکی پایه نهم ) در روستای چالو  در حال احداث خانه هستیم، پی و ستون‌ها زده شده است و برای ادامه کار نیاز به همت شما عزیزان داریم.

در ایامی که متعلق به حضرت امیر المومنان است با الگوگیری از آن امام به یاری این دو دانش یتیم بشتابید و کمک‌های سخاوت‌مندانه خود اعلام کنید  تا روند احداث منزل مسکونی این دو دختر گل و درس‌خوان تسریع شود… هم اکنون منتظر یاری شما هستیم، اجر همه شما با حضرت امیرالمومنین!»

همزمان هفته معلم و در لیالی قدر و ماجرای  ساخت مسکن دو دانش‌آموز یتیم به هم  گره خورده است، به‌نظر اقدامی صحیح و دلنشین می‌آید ولی گویا مشکلات اقتصادی مانع از ادامه کار شده است، برای کسب اطلاعات از جزئیات این اقدام خیرخواهانه مصاحبه‌ای با رئیس آموزش و پرورش بخش چهاردانگه و مدیر این دبستان ترتیب دادیم که شما را به خواندش دعوت می‌کنیم؛

حامد خلیلی ازنی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه با اشاره به اینکه  با هماهنگی مدیر آموزگار خیر این متن را تنظیم و در فضای مجازی ارسال کرده، می‌گوید؛ هدف جذب خیران بیشتر در مسیر ساخت مسکن برای این یتیمان است، سرپرستی این دو دانش‌آموز دختر به‌دلیل فوت پدر،  بر عهده مادرشان است که خانه‌دار بوده و اوضاع مالی مناسبی ندارند، همچنین در خانه کاهگلی بسیار قدیمی و فرسوده زندگی می‌‌کنند که اگر در این خانه نباشند برایشان بهتر است.

*افرادی که در روستاها ماندند دست‌شان به جایی بند نیست

وی اضافه می‌کند؛ ایده ساخت خانه برای این دو دانش‌آموز توسط آقای هاشمی مدیر‌آموزگار دبستان ابتدایی روستای چالو مطرح شد، وی سعی کرد با کمک خیران و مردم برای این دو یتیم به فکر ساخت یک سرپناه درست و حسابی باشد، همان‌طور که می‌د‌انید در منطقه محروم چهاردانگه اغلب خانوارها دچار مشکل هستند افرادی که در روستا ماندند دست‌شان به جایی بند نیست.

خلیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر در آموزش و پرورش بخش چهادانگه حدود هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در حال تحصیل داریم، تاکید می‌کند؛ خانواده‌های این دانش‌آموزان عموما وضع مالی خوبی ندارند، به این علت ما و همکاران همواره به فکر رفع نیازهای مادی و معنوی دانش‌آموزان هستیم، از تهیه گوشی و تبلت گرفته تا توزیع بسته‌های غذایی و امروز نیز ساخت مسکن پای کار آمدیم.

*بعید است در منطقه محروم باشی و آستین همت را بالا نزنی

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه بیان می‌کند؛ نمی‌شود در مناطق محروم کار کرد و آستین همت را بالا نزد معلمان ما نمی‌توانند فقر دانش‌آموزان را تحمل کنند، کودکان گناهی ندارند، زمانی که با لباس نامناسب و امکانات ضعیف سر کلاس حاضر می‌شود، حال دل معلمش دگرگون خواهد شد.

وی تصریح می‌کند؛ در تمام این سال‌ها به‌صورت غیررسمی معلمان ما به‌طور خودجوش در حال جمع‌آوری کمک‌ها هستند تا آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند، امسال خدمات آموزش و پرورش زمان و مکان نداشت معلمان ما در این منطقه تا پاسی از شب بیدار بودند چرا که دانش‌آموز از گوشی والدین استفاده می‌کرد از طرفی در برخی از روستاها اینترنت نداریم و آموزش‌ها به‌صورت محدود حضوری تشکیل می‌شود.

آقای خلیلی در ادامه می‌گوید؛ در حال حاضر مشکل ساخت این مسکن مطرح است که مدیر آموزگار این مدرسه از صفر تا ۱۰۰ ماجرا پای کار است و می‌تواند اطلاعات بیشتری بدهد.

*کمک کنید ساخت خانه این دو خواهر را به اتمام برسانیم

 یوسفعلی هاشمی‌کیاسری که حدود ۶ سال مدیر آموزگار دبستان ابتدایی روستای چالو است، در گفت‌وگو با فارس، به اهم مشکلات این دو خواهر یتیم اشاره و اظهار می‌کند؛ در حال حاضر فاطمه زهرا و فاطمه صبا دو دانش‌آموز از ۱۶ دانش آموز پایه ابتدایی دبستان کوچک روستای چالو هستند که در فقر زیادی به سر می‌برند.

وی ادامه می‌دهد؛ این دخترها در حسرت یک بسته مداد رنگی دوازه رنگ مانده‌اند چه برسد به چیزهای دیگر ولی اصلی‌ترین مشکل‌شان زندگی در خانه‌ای است که شبیه همه چیز است جز خانه با کوچکترین باران فرو می‌ریزد، نمی‌دانم چطور اتفاق افتاد ولی ایده ساخت مسکن برای این خانواده به ذهنم رسید و با دعوت از خیران و خرید به‌صورت نسیه تا به امروز با صرف حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه توانستیم ستون‌ها را احداث کنیم، ادامه کار به مشارکت خیران بیشتر بستگی دارد‌.

*توفیقات از دوران خدمت آقا معلم

این مدیر آموزگار با اشاره به اقدامات خیرخواهانه دیگرش در این مدرسه بیان می‌کند؛ کاشت ۳۵ اصله نهال آلبالو مجار که دو سال دیگر خرج مدرسه را تامین می‌کند،  رنگ‌آمیزی به سبک مدرسه‌های اروپایی توسط خود بچه‌ها، ساخت وسایل مختلف از جمله نمد، از اقدامات مفید دیگرم در مدرسه است، مدت ۶ سال است بدون دریافت یک ریال از خانواده‌‌ها با دوندگی و کمک از خیران مشکلات را حل می‌کنم.

وی همچنین اضافه می‌کند؛ با پشتکار و سخت‌کوشی که از دانش‌آموزان سراغ دارم مطمئنم هر روز به سمت خودکفایی و رفع مشکلات روستا رو به جلو حرکت می‌کنیم، باید فعالیت‌های‌مان که فراتر از کلاس در و رابطه دانش‌آموز معلمی است را  حتما از نزدیک ببینید تا حرف‌های من برای شما خیال و توهم نباشد، گاهی آنقدر سختی کشیدیم تا گره از مشکل یک دانش‌آموز باز شود…

آقای هاشمی دلیل اقدامات خیرخواهانه خود را پیدا کردن حال خوب کنار این دانش‌آموزان بیان می‌کند و می‌گوید؛ از همه کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند درخواست حمایت از این دانش آموزان را دارم، اگر فقر از اطرافشان حذف کنیم آینده‌ای پرثمر خواهند داشت.

گفتنی است؛ مردم این روستا محروم بوده و توانایی یاری به یکدیگر را ندارند از این رو این مدیر آموزگار که اهل این روستا نیست با مشاهده درد و رنج این دانش‌آموزان به فکر اقدامی مناسب در جهت رفع مشکلشان افتاد، از طرفی دانش‌آموزان نیز همه چشم امیدشان به آقا معلم است.

در کلیپ زیر گوشه‌ای از این اقدامات به تصویر کشیده شده است؛

به گزارش فارس؛ در حال حاضر تکمیل مسکن این دو خواهر یتیم از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی دانش آموزان و معلم به‌شمار می‌رود تا جایی که همه بسیج شدند حتی شب‌ها برای کمک به ساخت خانه در این ساختمان نیمه‌کاره حاضر می‌شوند، درخواست‌شان ورود خیرین و تکمیل مراحل ساخت این مسکن است.

 /۸۶۰۴۸/ج

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.