پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وعده عملی‌نشده مدیر کل راهداری برای سه روستای رانشی سوادکوه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، جاده دسترسی از مهم‌ترین شاخص‌های زندگی جمعی است و تخریب آن تأثیر مهمی در روال طبیعی زندگی مردم شهر یا روستا دارد.

*قول مدیرکل راهداری مازندران

تخریب جاده دسترسی روستای کنگلو، امافت و آریم که در روز‌های گذشته رخ داد با حضور مدیران شهرستانی و مدیران کل راهداری و مدیریت بحران بررسی شد و مدیرکل راهداری استان وعده احداث راه دسترسی موقت و اعزام تیم کارشناسی برای جانمایی جاده دسترسی استاندارد را به رسانه‌ها اعلام کرد.

خبری توسط اهالی روستای امافت بخش مرکزی سوادکوه به خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه مبنی بر حادثه نیش‌زدن مار به خانم حدود ۷۰ ساله با نام کلثوم اسماعیلی حکایت می‌کرد که به دلیل تخریبی‌بودن جاده دسترسی با مشکلاتی همراه بود.

مادر خانواده را در فاصله حدود ۲۰۰ متری در منطقه «گِل‌سی‌بازی» حمل کردند تا با آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان شهدای سوادکوه منتقل کنند.

 

*حکایت نیش مار

رباب رهروان دختر کلثوم اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه حدود ساعت ۴ عصر چهارشنبه مار، دست مادرم را هنگام حضور در باغ و علف‌تراشی، نیش زد، گفت: با یک خودرو مادر را تا محل جاده تخریبی آوردیم و حدود ۲ ساعت برای حضور آمبولانس منتظر ماندیم تا به بیمارستان زیراب رسیدیم.

 

وی با بیان اینکه اگر جاده تخریب نبود سریع‌تر مادر را به بیمارستان می‌رساندیم و تنش و استرس زیادی را تحمل کردیم و اگر خدای‌نکرده به وضعیت بحرانی می‌رسید، کاری از دست ما بر نمی‌آمد، افزود: پزشک از مادرم تست‌گیری کرد و بی‌حال هستند و قرار است تا پادزهر تزریق شود.

 

 

*افزایش ۳۰ کیلومتری با جاده پیشنهادی

علی عارفی از فعالان اجتماعی که پیگیر وضعیت جاده دسترسی به روستا‌های امافت، کنگلو و آریم است در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه به دیدار صبح امروز خود و پیگیر‌ کنندگان دیگر وضعیت جاده با رئیس اداره راهداری و فرماندار سوادکوه خبر داد.

وی از پیشنهاد تلویحی رئیس اداره راهداری برای استفاده از جاده کرد‌آسیاب، برنت، رودخانه و سر‌تنگه برای دسترسی به روستایی که جاده دسترسی آنان تخریب شد، خبر داد و گفت: استفاده از جاده دسترسی کرد‌آسیاب که جاده قدیمی معدنی و متروکه و نامناسب است و فاصله ۵ کیلومتری تا روستا را به ۳۵ کیلومتر افزایش می‌دهد.

عارفی به پیشنهاد ایجاد جاده دسترسی موقت بر طبق قول مدیر کل راهداری مازندران در کنار جاده تخریبی برای عبور یک‌طرفه خودروهای سبک اشاره و خاطر نشان کرد: استفاده از جاده کرد‌آسیاب، برنت، رودخانه و سر‌تنگه برای دسترسی به روستایی که جاده دسترسی آنان تخریب شد به دلایلی که بیان شد، مورد تأیید فرماندار که این جاده را بررسی کرده بود، قرار نگرفت.

وی با اشاره به فصل کشاورزی و مشکلات کشاورزان برای دسترسی به زمین‌های کشاورزی و افزایش ۲ برابری هزینه حمل و نقل به دلیل تخریبی‌ و طولانی‌بودن جاده، گفت: رئیس اداره راهداری و فرماندار خواستار تنظیم پیشنهاد شورا برای احداث جاده موقت یک‌طرفه و ارسال آن توسط اداره شهرستانی مرتبط به استان شدند.

*قول عملی‌نشده مدیرکل راهداری مازندران در سوادکوه

حادثه‌خیز بودن یکی از شاخص‌های متعارف مناطق کوهستانی است و مدیریت بحران در این مناطق، توانمندی مدیران را محک می‌زند.

قول مدیرکل راهداری استان مازندران برای احداث فوری جاده دسترسی موقت و ارسال تیم کارشناسی برای جانمایی جاده مناسب دسترسی در رسانه‌ها منتشر شد و عدم اجرای این قول بعد از چندین روز از حادثه سبب بی‌اعتمادی رسانه‌ها و مردم به قول‌های مدیران می‌شود و از طرف دیگر مسؤولیت حوادث جانی، مالی یا روحی و روانی اهالی به دلیل تخریب جاده و عملی‌نشدن قول‌های مدیران با مدیران مرتبط است.

گزارش از عمران اکبرنژاد

 /۸۶۰۱۵/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.