پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وعده استاندار مازندران برای پیگیری مشکل بیمه خبرنگاران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در آیین تجلیل از اصحاب رسانه استان که به‌صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: با محدودیت‌های کرونایی، مراسم تجلیل به‌صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران در استان مازندران ارزشمند است و نباید با برخی رفتارهای سطحی خدشه‌دار شود، شهید صارمی‌ها، جابر معافی‌ها و درخشنده‌ها به‌خاطر نوع رفتار و منش‌شان را گرامی می‌داریم.

حسین زادگان یادآور شد: خبرنگاران باید دغدغه جامعه و مردم را به‌درستی منعکس کنند، توجه به حاکمیت و مردم در کنار هم، اهمیت دارد، عمکرد درست خبرنگار به توسعه در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

استاندار مازندران، با اشاره به انتخابات پورشور خانه مطبوعات استان، بیان کرد: مجموعه فعلی مطالبه‌گری و کار دقیق را مدنظر قرار بدهیم، فاصله معناداری بین ارشاد و خبرنگاران نیست، تسهیلات کم‌بهره به خبرنگاران را با بانک‌ها هماهنگ کردیم. 

وی با اعلام اینکه مشکل بیمه خبرنگاران را پیگیر می‌شویم، ابراز کرد: در بحث اجرای برنامه شورای حل اختلاف اصحاب رسانه باید آموزش را سرلوحه کار خبرنگاران قرر بدهیم، مطالبی را که منجر به تخریب شخصیت تهمت و افترا برای افراد بشود ننویسند، البته این موارد محدود است.

حسین‌زادگان تصریح کرد: خبرنگاران در استان در دوران سخت مسوولیت من، به‌خوبی در بحران‌ها همدلی و وفاق را ایجاد کردند، در همین جریان کرونا موج دوم، مردم فکر کردند حساسیت کمتر شد ولی با فضاسازی دوباره با همکاری رسانه‌ها شاهد شیب آرام کاهشی رسیدیم.

استاندار مازندران اعلام کرد: کشور شرایط خاص و فوق‌العاده دارد و امکان ندارد بدون کمک رسانه بتوانیم مشکلات را کم کنیم، ما حق نداریم مردم را بیش از حد نگران کنیم،

این مسؤول با اشاره به مباحث مهم در استان اعم از نبود منطقه آزاد، مقابله با کرونا، بحث پسماند، وقف اخیر روستای آق‌مشهد و غیره گفت: با هم تلاش کنیم نگذاریم یک عده از اعتراضات سواستفاده کنند‌.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، امسال برنامه تجلبل از خبرنگاران بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

وی افزود: خبرنگاران افرادی هستند که در همه حوزه‌ها دغدغه داشته و در صف اول هستند، در بحث کرونا خبرنگاران ما به اذعان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از استان‌های در سطح ملی بودند.

زارع اضافه کرد: مازندران ۵۱۸ رسانه دارد، ۷ روزنامه، ۵۸ هفته نامه ، ۱۶۲ پایگاه خبری و ۹۶ رسانه ملی دارد، خانه مطبوعات مازندران ۵۳۱ عضو و بسیج رسانه ۶۱۴ عضو دارد، بیش از ۵ هزار و ۴۰۴ کانال مجازی داریم که به کمک ۵۱۸ رسانه می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: ما خواهان نقد منصفانه هستیم، توهین، تهمت، نشر اکاذیب و افترا را در استان نداریم، با توجه به تعدد رسانه و مشکلات اقتصادی خبرنگاران، اداره کل در بحث رسانه‌های مکتوب، آگهی‌های سطح شرکت‌ها و سایر بحث‌ها مالی مساعدت داریم، حال دوستان ما در حوزه رسانه‌ها اصلا خوب نیست از مسوولان درخواست توجه ویژه داریم.

در ادامه ساسان شیخی رئیس خانه مطبوعات استان مازندران، گفت: استان مازندران از جمله اولین استان‌هایی بود که دو روز قبل از ۱۷ مرداد اقدام به واریز هدیه روز خبرنگار، کرد هدیه تا این لحظه ۸۷۷ نفر به حسابشان واریز شد و مابقی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تنها استانی هستیم که گرامیداشت روز خبرنگار را  به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌کند، خانه مطبوعات ۵۳۱ عضو دارد امیدواریم در حوزه آموزش بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

شیخی با اعلام اینکه خوشحالیم که شورای حل اختلاف رسانه را به‌صورت رسمی در دست بررسی داریم، بیان کرد: امیدواریم که مدیران انتقاد پذیر بوده و روحیه پاسخگویی داشته باشند.

رئیس خانه مطبوعات مازندران اضافه کرد: مشکل اساسی در بحث بیمه در نشریات مکتوب داریم که کار را محدود میکند،در حالیکه سختی کار رسانه مکتوب و مجازی در بحث تولید محتوا یکی است،بیش از ۱۲۰ رسانه داریم که باید بیمه شوند، باید بحث اعتبار ویژه برای بیمه تکمیلی خبرنگارانی که مشکل دارند، توجه شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه مازندران، بیان کرد: خبرنگاران و جامعه کسانی هستند که اندیشه و تفکرشان را در جهت منافع عموم مردم قلم میزنند.

وی با اشاره به یاد و خاطره خبرنگار مرحوم جابر معافی، ابراز کرد: جای این قبیل از خبرنگاران امروز خالی است، چرا که دلسوز مردم بودند، من موافق نقد منصفانه هستم و  تریبون مردمی را در اختیار دارم و بابد از حقوق مردم دفاع کنیم.

بابایی‌کارنامی عنوان کرد: آمادگی کامل خودم را در بحث حمایت از خبرنگاران اعلام می‌کنم، گویی مخاطب این جلسه همه مردم هستند، ما نمایندگان مجلس در جهت احقاق حق مردم قدم برمی‌داریم، رسانه‌ها هم باید منتقد منصف باشند.

این نماینده مردم خطاب به مسؤولان استانی، بیان کرد: بسیاری از خبرنگاران دغدغه مالی دارند، به بهانه روز خبرنگار اگر می‌توانید یک افدام مثبتی به نفع این قشر انجام دهید دریغ نکنید.

عبدالمهدی حق‌شناس رئیس بسیج رسانه استان مازندران، اضافه کرد: روز خبرنگار بهانه ای است تا از تلاهای بی وقفه این عزیزان یادی کنیم، کاری می‌کنند که همگان دیده شوند ولی خودشان خیر!

به گزارش فارس، این مراسم در پایان از خانواده شهدای رسانه و خبرنگارانی که رتبه کشوری کسب کردند تقدیر شد.

 /۸۶۰۴۸/ج

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.