پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت پیچیده و بحرانی کرونا در مازندران/ از کم‌توجهی به پروتکل‌ها تا شلوغی سواحل

0

دکتر قاسم اویس امروز درباره شرایط کرونایی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به وضعیت بسیار پیچیده و بغرنج کرونایی در استان مازندران، اظهار کرد: متاسفانه شمار بیماران سرپایی، بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونایی درحال افزایش بوده که همین موضوع نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه باوجود دردسرها و نگرانی‌ها اما به رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر توجه می‌شود، افزود: رعایت پروتکل به شدت پایین به طوری‌که ۵۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از مشاغلی که در شرایط قرمز و نارنجی کرونا باید تعطیل باشند، فعال هستند، اضافه کرد: درحال حاضر در تالارها مراسم برگزار می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی در سواحل مازندران رعایت نمی‌شود.

اویس در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در روستاها در گروه سنی ۵۰ سال و در شهرها در گروه سنی ۵۵ سال درحال انجام است.

وی به تزریق ۶۵۰هزار دز واکسن در مازندران اشاره کرد و یادآور شد:  تاکنون ۵۳۰هزار دز واکسن در مرحله اول و بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در مرحله دوم درحال تزریق است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: درحال حاضر تزریق واکسن در ۸۱ مرکز روستایی و ۵۰ مرکز تجمیعی شهری درحال انجام است.

اویس در پایان گفت: لازم است مردم توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.