پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت نگران‌کننده فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی ساری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در حاضر هیچ شهر استان مازندران و حتی روستاها مصون از کرونا نیست؛ وضعیت برخی از شهرهای استان از حالت قرمز گذشته و به مرحله بحران رسیده است.

فرماندار شهرستان ساری خواستار توجه بیشتر مردم به شرایط بسیار خطرناک کرونایی شد و گفت: تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان ساری بسیار نگران‌کننده و مخاطره‌آمیز است.

وی با اعلام اینکه اصلاح رفتار اجتماعی کم‌هزینه‌ترین راه پیشگیری از کرونا است، تصریح کرد: اوج‌گیری دوباره کرونا حاصل عادی‌انگاری مردم و اصناف در مرکز استان می‌باشد.

فرماندار شهرستان ساری از مردم درخواست کرد: ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از شرکت در تجمعات در کنترل هرچی سریعتر این بیماری یاری‌رسان ستاد و کادر درمان باشند.

وی با اشاره به تعطیلی تمامی تفرجگاه‌‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها، مراکز گردشگری، تفریحی و طرح‌های سالم‌سازی دریا، تالارها و باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: اصناف و بازاریان خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا بدانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در حال حاضر همه شهرهای استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، ظرفیت مراکز درمانی استان تکمیل شده است.

*وضعیت بحرانی کرونا در مازندران

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۰۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۴۳۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲هزار و ۳۷۸ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۵۴ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۴ بیمار جدید بستری و ۱۶۱ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۷۴۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳هزار و ۳۰۴ نفر رسید.

 /86004


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.