پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت مطلوب جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها/ نگران تأمین مرغ ماه رمضان نباشید

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بازار مرغ بعد از روزهای پرتلاطم این روزها به حالت عادی بازگشت، حتی در روزهای با کمبود مرغ صف‌های طولانی مرغ مواجه  شدیم.

طی سالی که گذشت تولیدکنندگان مرغ به‌دلیل مسائل و مشکلات مختلفی ازجمله تامین نهاده‌ها دچار دردسر شده و همین موضوع به شرایط تولید نیز دامن زد.

نوروز امسال نیز شرایط متفاوت بود و صف‌های طولانی برای بازار مرغ و از سویی کمبود مرغ مشکلاتی بوده که به عینه ملموس بوده است و بازار پرتب و تابی برای این محصول رقم زده است.

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیأت مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی ایام نوروزی با مشکلات کمبود مرغ مواجه شدیم که البته حساسیت‌های ایجاد شده به بازار دامن زد.

وی گفت: همچنین شرایط قیمتی به گونه‌ای بود که مرغداران مجبور شدند مرغ وزن بگیرد و سپس به بازار توزیع کنند که این موضوع نیز تاثیرگذار بود.

مدیرعامل مرغداران مازندران به قیمت  ۲۴هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: مرغ نباید بالاتر از این قیمت به فروش برسد که درحال حاضر نیز درحال فروش است.

این مسؤول وضعیت جوجه‌ریزی را نیز مطلوب دانست و تصریح کرد: امیدواریم با این جوجه‌ریزی بازار مطمئنی برای مرغ در ماه مبارک رمضان شاهد باشیم.

حسن‌زاده یادآور شد: همچنین با توجه به تولید و میزان گوشت در بازار نباید دچار چالش قیمتی شویم.

وی با اعلام اینکه میزان جوجه‌ریزی قابل قبول است، تصریح کرد: با توجه به شرایط فصلی راندمان خوبی خواهد داشت.

عضو هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور خاطرنشان کرد: البته افزایش سرانه علوفه هر قطعه مرغ تا ۵۰ روز نیز امیدواری به تولید را به دنبال داشته  و نگرانی‌های مرغ با وزن بالا را از بین برده است.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.