پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر کشور: اقتصاد جنگل و دریا باید در مازندران تعریف شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، احمد وحیدی ظهر امروز در همایش چشم انداز توسعه مازندران با رویکرد رشد هشت درصدی اقتصادی است که با حضور فرمانداران، مدیران استانی و فعالان اقتصادی در سالن همایش‌های فرودگاه شهدای نوشهر برگزار شد اظهار کرد: یک برنامه جهش همگانی برای رشد و توسعه در استان در نظر بگیرید.

 

احمد وحیدی در سخنانی به جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز اقتصاد، عنصر اصلی جنگ است و در این مبارزه و نبرد هم بجنگیم و هم بسازیم.

 

وحیدی بابیان اینکه تامین زیرساخت‌ها برای توسعه بخش کشاورزی باید برنامه اول استان باشد عنوان کرد: بسیاری از طرح و ایده ها از استان بنا شود.

 

وی افزود: طبق برنامه پیشنهادی که در هر استان یک صندوق توسعه و پیشرفت استانی داشته و بعد از ورود منابع، پروژه های ملی را کاهش دهیم و در استان ها برنامه ریزی شود.

وحیدی با بیان اینکه برای برنامه ریزی لازم نیاز سامانه هوشمند است افزود: با مدیریت هوشمند برنامه ریزی لازم به طور دقیق برای این رشد مدیریت می شود.

وزیر کشور در ادامه به تنوع مبادی وارداتی و صادراتی اشاره کرد گفت: نباید خودمان را واردات و صادرات به یک کشور وابسته شویم.

احمدی ضمن بیان اینکه اقتصاد جنگل و دریا باید در استان تعریف شود اظهار داشت: استان مازندران از جمله فرصت‌های مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

 

وی به طراحی رشد هشت درصد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با تعیین نقش هر بخش نقش رشد هشت درصد مشخص می شود.

وزیر کشور گفت: برای توسعه و رشد نیاز به یک سمانه رشد هوشمند داریم که یکی از برنامه‌های اصلی دولت است تا چیزی مورد غفلت قرار نگیرد و اختصاص منابع به صورت متوازن انجام شود.

 /۳۱۴۱/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.