عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران از نزدیک با ظرفیت های این گذرگاه اقتصادی آشنا شد.
وزیر کشور شامگاه روز سه شنبه در راس هیاتی متشکل از معاونان اقتصادی و عمرانی به استان مازندران سفر کرد و شرکت در نشست شورای تامین، حضور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و چند واحد تولیدی و صنعتی از برنامه های این سفر بود. منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در ۳۵ کیلومتری شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است. منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.
این منطقه ویژه اقتصادی با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی به مساحت ۱۰۶۰ هکتار ( قابل افزایش تا ۲۱۲۰ هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بینالمللی ترانزیت شمال – جنوب و بهره مندی از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه ای به عهده گرفته است.
این بندر که در دهه ۷۰ فعالیتش را در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰ هکتار شروع کرد با داشتن ظرفیت هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری و ۱۵ اسکله از جمله اسکله روروریلی و تنها بندر استان های شمالی متصل به شبکه ریلی است.
بر اساس آمارهای رسمی تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در این بندر انجام شد و چهار هزار نفر نیز در این گذرگاه اقتصادی اشتغال دارند. هم اکنون نیز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در حوزه تولید کاغذ، صنایع چوبی، سیلو در دست اجراست که پیش بینی می شود بخشی از این سرمایه گذاری در سال جاری به بهره برداری برسد.
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران از نزدیک با ظرفیت های این گذرگاه اقتصادی آشنا شد.
وزیر کشور شامگاه روز سه شنبه در راس هیاتی متشکل از معاونان اقتصادی و عمرانی به استان مازندران سفر کرد و شرکت در نشست شورای تامین، حضور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و چند واحد تولیدی و صنعتی از برنامه های این سفر بود. منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در ۳۵ کیلومتری شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است. منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد.
این منطقه ویژه اقتصادی با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی به مساحت ۱۰۶۰ هکتار ( قابل افزایش تا ۲۱۲۰ هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بینالمللی ترانزیت شمال – جنوب و بهره مندی از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه ای به عهده گرفته است.
این بندر که در دهه ۷۰ فعالیتش را در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰ هکتار شروع کرد با داشتن ظرفیت هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری و ۱۵ اسکله از جمله اسکله روروریلی و تنها بندر استان های شمالی متصل به شبکه ریلی است.
بر اساس آمارهای رسمی تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در این بندر انجام شد و چهار هزار نفر نیز در این گذرگاه اقتصادی اشتغال دارند. هم اکنون نیز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی در حوزه تولید کاغذ، صنایع چوبی، سیلو در دست اجراست که پیش بینی می شود بخشی از این سرمایه گذاری در سال جاری به بهره برداری برسد.