پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر کار: ۴ کشتی بومی توسط دانشمندان دریایی ساخته می‌شود/ افزایش مراودات تجاری با کشورهای حاشیه خزر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف متنوعی دارد که برای فراهم کردن بستر رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم. 

وی با بیان اینکه برای بررسی مسائل مختلف به مازندران سفر کردیم، افزود: در دهه‌های گذشته ظرفیت تولید و بهره‌وری کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران افزایش پیدا کرد که هدف هم افزایش ظرفیت کارخانه به هزار تن و هم بازدید از امکانات توانمندی‌ها، رفع نیازها و دغدغه‌های مدیریت و مسوولان محلی پیرامون کارخانه بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تصمیم بر این شد طرح جدید توسعه کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در این زمینه تدوین و بعد از تایید استانداری در ستاد وزارت خانه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود که در این زمینه تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان  نسبت به افزایش تولید و صادرات است.

مرتضوی با اشاره به حضور در شورای اشتغال استان است، اضافه کرد: در شورای اشتغال استان پیرامون اشتغال برنامه‌ها را رصد و برنامه‌های سال آینده را تنظیم می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه مراودات کشور ایران با کشورهای روسیه و کشورهای همسایه خزر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: باتوجه به این مهم ضرورت ارتباط هوایی، دریایی، زمینی و ریلی احساس می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنا بر این بوده مبادی حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم، اظهار کرد: در سفرهای مختلف بنا بر این است مقوله حمل و نقل دریایی را افزایش دهیم. 

مرتضوی ادامه داد: شرکت پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت ناوگان دریایی افزایش دهد که در این زمینه چند فروند کشتی خریداری کرد که در آینده‌ای نزدیک تحویل می‌شود.

  وی یادآور شد: همچنین طی توافق‌های انجام شده مقرر شد چهار فروند کشتی با بهره‌گیری از مدد و توان دانشمندان دریایی و بومی ساخته شود که فردا هم از آغاز ساخت کشتی‌ها در بندرامیرآباد بازدیدی خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه اشتغال برنامه‌های مختلفی داریم، گفت: در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی برنامه‌هایی داریم که به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.