پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر راه و شهرسازی: با سوداگران بخش مسکن برخورد می‌کنیم

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر،  مهرداد بذرپاش در یادواره خلبان شهید شیرودی اظهار کرد: خداوند متعال بارها و بارها تاکید بر بزرگداشت ایام الله داشته و اعلام داشته که قدر بدانید.

وی افزود: بزرگداشت ایام‌الله و یاد و نام شهید شیرودی را قدر می‌دانیم چون بر همین اساس و با قدر دانستن ایام الله در واقع شکر نعمت‌های خداوند را به جای می‌آوریم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از راه‌های شکر نعمت‌های الهی بزرگداشت ایام‌الله و روزهای بزرگ خداست و  بزرگداشت سالروز شهادت مردان خدا و سوم خرداد را که پشت سر گذاشتیم از روزهای خداست و باید در بزرگداشت آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شهدای ما انسان‌های وارسته‌ای هستند که ایستادگی و مقاومت را به ما آموختند، خاطرنشان کرد: وجود ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در استان مازندران سند افتخار این استان است.

بذرپاش گفت: مشکلات در جامعه ما وجود دارد اما ملت ما‌ پای انقلاب هستند و همین حضور شما مردم در یادواره شهید شیرودی بیانگر اهتمام به ادامه روند انقلاب و وفاداری به نظام است و اینکه اعلام کنید، شهدا را از یاد نبرده‌اید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما وارث مشکلات فراوانی هستیم و در اتفاقات ماه‌های اخیر تلاش‌مان بیشتر شد و در منطقه تنکابن هم یکی از مشکلات شهرستان و منطقه شیرود و اطراف مشکل آب است که اگر چه در حیطه وظیفه وزارتخانه ما نیست، اما قطعا پیگیری خواهم کرد.

وی اظهار کرد: مشکلات راه‌های مواصلاتی که به خصوص در روزهای تعطیل منطقه را با مشکل مواجه می‌کند، هم در دستور کار است تا پروژه‌ها تسریع شده و به جلو سوق داده شود.

بذرپاش با بیان اینکه غرب استان در طرح نهضت مسکن ملی با کمبود زمین مواجه است، خاطرنشان کرد: نزدیکی دریا به جنگل، تامین زمین را در این‌ منطقه برای ما سخت کرده است.

وی گفت: واگذاری زمین در سراسر کشور یکی از سیاست‌های مهم‌ ماست و تاکنون ۱۶۰ هزار قطعه زمین واگذار شد و تا پایان سال تلاش داریم تا ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در سراسر کشور در شهر و روستاها تقدیم کنیم .

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بافت فرسوده هم بسته ۱۹ گانه ابلاغ شد و در برخی از شهرها آغاز شد و از ۴۰ درصد تا ۱۵۰ درصد رشد صدور پروانه داشتیم.

وی افزود: طرح تفصیلی شهرها در دستور کار است و در برخی از شهرها به دلیل وجود دریا و جنگل و نزدیکی آنها با مشکل مواجه هستیم و ما را برای توسعه شهری محدود می‌کند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: با سوداگران در بخش مسکن و با تخلف‌ها برخورد می‌کنیم که برخورد با  متخلف در تهران شروع شده است.

وی افزود: عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته و باید هر مقدار خانه ساخته می‌شود به بازار عرضه شود که این مساله از سیاست‌های مهم‌ ما در دولت است و عدم عرضه منزل و خانه به بازار موجب افزایش قیمت‌هاست و نهضت جدید مالیات بر خانه‌های خالی شروع شده و شهرداری‌ها ورود خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از مشکلات این است که زمین و ملک قیمت‌گذاری نشده و تولید مسکن‌حداقلی اتفاق افتاده و تولید مناسب اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: امسال سال خوبی در احداث مسکن خواهد بود و تلاش داریم هم در بازار و هم در تولید مسکن نقش‌آفرینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از هدف‌گذاری‌های مهم‌ما تشکیل کریدورهای اصلی ریلی و جاده‌ای است که کریدور شمال به جنوب  و شرق به غرب است و زیرساخت حمل و نقل لازمه زیرساخت اقتصادی است.

بذرپاش گفت: در شرایط تحریمی با قوت برای توسعه گام برداشته‌ایم و با توجه به اینکه شمال کشور و بنادر ما راه آبی با کشورهای حاشیه خزر هستند باید از این ظرفیت های بنادر شما استفاده کرد و بندر امیرآباد به واسطه متصل بودن به ریل سراسری و روروریلی ظرفیت بسیار خوبی در این توسعه اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر است و اتفاقات خوبی در حوزه بنادر در حال انجام است و بنادر ما از نقاط مهم‌ توسعه اقتصادی کشور هستند.

پایان پیام/ ۸۶۰۰۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.