پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر دفاع: دستیابی به قدرت عام تنها راه برون‌رفت از چالش موجود کشور است

0

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر گفت: امروز شاید این پرسش برای همه مطرح شود که چرا دشمنان نظام جمهوری اسلامی چنین برخوردی با کشور ما دارند پاسخ آن کاملا روشن و واضح است که ایران اسلامی به لحاظ برخورداری از موقعیت های راهبردی ، گذرگاهی و جغرافیایی مانند قرار گرفتن در تنگه هرمز ، خلیج فارس و تولید کننده انرژی، حساسیت دشمنان را برانگیخته است .

وی با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی نیز از دیگر موقعیت های مضاعف کشور است اما از منظر قدرت های بزرگ دنیا باید در اختیار قدرت بین المللی یا وابسته به آن ها باشیم،افزود: یکی از راه های اساسی حل این مسایل ورود به چالش ها و تبدیل آن به فرصت است و این فرصت ها را زمانی می توانیم حفظ کنیم که دارای یک قدرت باشیم و به عبارتی بتوان از این موقعیت های خدادادی به بهترین شکل بهره برد و غیر از آن این چالش ها می تواند برای کشور تهدیدزا باشد.

حاتمی افزود: قدرت عام معنایش آن است که در تمامی بخش ها از جمله  اقتصادی ، زمینی ، دریایی و هوایی مستقل باشیم و امروز دستیابی به این قدرت در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و در این حوزه برنامه هایی تدوین و تنظیم شده و نیروهای مسلح قدرت دفاعی را به عنوان یک هدف پیگیری می کند.

وی اظهار داشت:  امروز برای قدرت های موشکی ، هوایی ، دریایی و زمینی مولفه هایی تعریف شده و حتی در دوران دفاع مقدس نیز تاکید بر آن شده بود که این قدرت ها باید درونی و نباید وابسته به چیز دیگری باشد و هم اکنون این موارد مهم را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استحکام بخشی ساخت تجهیزات در درون کشور از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه بیشتری شود چرا که راه برون رفت از وابستگی ها به دیگر کشورها است.

حاتمی افزود: هم اکنون در زمینه قدرت موشکی، برد قدرت و مانورپذیری و نیز سیاست بازدارندگی به جایی رسیده ایم اگر دشمن اشتباه کند برای او گران تر از آن چیزی که تصور می کرد خواهد بود.

وی اضافه کرد : اگرچه دشمن امروز کار خود را ادامه می دهد منتهی ما باید برای حفظ صلح و امنیت در  کشور تلاش می کنیم و اجازه ندهیم جنگی علیه نظام جمهوری اسلامی تحمیل شود. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت که در زمینه قدرت هوایی نیز  آنچه در اختیار داریم بستر برای ارتقا و بهینه سازی چنین تجهیزاتی فراهم است و حتی امروز می توان مدعی شد که به دیگر کشورها نیز کمک کنیم و رونمایی از جت آموزشی ساخت ایران نمونه بارزی از خودکفایی نیروهای مسلح است.

حاتمی افزود : در حوزه قدرت دریایی نیز  اتفاقات خوبی رخ داده و سعی کرده ایم چالش های احتمالی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم ، ساخت زیردریایی ها و شناورهای پیشرفته از دستاوردهای نیروهای مسلح بوده است و البته این تجهیزات نواقصی دارند که باید برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد امروز در مسیری قرار داریم که تمام تجهیزات صنایع دفاعی با همکاری بخش خصوصی ، مراکز علمی و دانشگاهی در کشور ساخته می شود و می توانیم به استحکام بخشی و تکیه به ظرفیت های درونی روی پای خود بایستیم .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : امروز افق روشنی که پیش رو داریم آن اینکه راهی که انتخاب شده بدرستی و کاملا واضح است و آمریکا به این باور رسیده که جمهوری اسلامی ایران سعی کرده تمام آن نقاط آسیب پذیر را شناسایی و برای رفع آن راه حلی را پیدا کند و هم اکنون در بعد اقتصادی ، امنیتی و دفاعی به گونه ای برنامه ریزی شده که ظرف سه سال آینده کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 حاتمی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) گفت : امروز تمامی امور با همکاری و همراهی نیروی انسانی پیش می رود و با هوشمندی امام راحل (ره ) و درایت رهبری این دانشگاه از وابستگی به بیگانگان رهایی یافت و هم اکنون تمامی مسئولان و افسران رده بالای ارتش دانش آموخته این دانشگاه و دیگر دانشگاه های نظامی کشور هستند که جای بسی افتخار است.  

وی به دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد که شجاعت پذیری ، چابکی ، ارتقای ایمان ، مسئولیت پذیری ، تعهد و جسارت در کارها را پیشه خود قرار دهید و از ظرفیت های این دانشگاه حداکثر استفاده را کنید چرا که این فرصت ها تکرار ناپذیر است .

وی در پایان خواستار رفع نیازهای این دانشگاه در بخش های مختلف شد.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ، در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است که اقدام به رفع نیازهای آموزش عالی نیروی دریایی و برخی از سازمان‌های دریایی کشور، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند.

دانشجویان این دانشگاه در ۷ رشته کارشناسی و ۴ رشته کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.