پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر اقتصاد: فصل به فصل از نرخ بیکاری کاسته می‌شود/ سازماندهی تولید و حل مشکلات بانکی در برنامه هفتم توسعه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در سفر به مازندران با بیان اینکه یکی از ارکان اقتصادی شمال کشور بابل است، اظهار کرد: هنر ما سیاست‌گذاری خوب در کنار غیرت اقتصادی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید و سرمایه‌گذاری یک دهه متوقف شده بود، گفت: از بن بست‌های گذشته خارج شده‌ایم، اما در عرصه اقتصادی مشکلی را حل نکردیم.

خاندوزی با اعلام اینکه روزنه‌های از رشد اقتصادی در کشور به‌وجود آمده است، اظهار کرد؛ افزایش صادرات غیرنفتی، هنر تولیدکننده است.

وی با اشاره به اینکه فصل به فصل از نرخ بیکاری کاسته می‌شود، افزود: کشور روی ریل پیشرفت پیش می‌رود و نرخ سرمایه‌گذاری کشور مثبت بوده است.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی یادآور شد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و در استان در یک‌سال گذشته به اندازه یک چهارم ده سال گذشته افزایش داشته است.

خاندوزی بیان کرد: مجوزهای شروع کسب و کار هنوز حل نشده است، ولی برخی موانع برداشته شده است.

وی با اعلام اینکه نقطه اتکا کشاورزی کشور، مازندران است، اظهار کرد: اگر بخواهیم از الاکلنگ قیمت گذاری عبور کنیم، دولت باید ورود کند و بخشی از هزینه‌های تولید را پرداخت کند تا محصولات کشاورزی با قیمت مناسب دست مصرف‌کننده برسد.

خاندوزی یاداور شد: در برنامه هفتم توسعه سازماندهی تولید، حل مشکلات بانکی، بدهی‌های دولتی و تنگناهای اقتصادی حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: هدف مولدسازی بازگشت زمین‌های راکد به چرخه تولید با در اختیار قرار دادن زمین به سرمایه‌گذار است. 

پایان پیام/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.