پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر ارشاد اسلامی برای شرکت در اختتامیه اشکواره حسینی به مازندران می‌‎آید

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شعرستان آمل، حسین جوادی ظهر امروز در حاشیه برگزاری رقابت‌های بخش داستان کوتاه پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایران و پنج کشور دیگر دنیا در این اشکواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ هنرمند داخلی و خارجی آثار خود در ۷ بخش را به دبیرخانه اشکواره حسینی ارسال کردند، افزود: تاکنون اشکواره فرهنگی و هنری حسینی اجرای موفق چهار دوره گذشته را در کارنامه داشته و با تجربه فراوان پنجمین مرحله این اشکواره اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه آئین اختتامیه پنجمین اشکواره حسینی عصر روز چهارشنبه 6 مهر امسال در سالن همایش‌های دانشگاه شمال برگزار می‌شود، تصریح کرد: آئین اختتامیه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود حسینی‎پور استاندار و آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، دیگر مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‎شود.

وی با اعلام اینکه امروزه زبان هنر می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد و بسیاری از زیبایی‌های دینی، اجتماعی، مذهبی و آئینی را به نمایش درآورد، یادآور شد: همچنین زبان هنر بسیاری از مسائل، مشکلات و معضلات جامعه را می‌تواند نمایان کند و برای آنها راه حل مؤثر تعریف کند.

جوادی بیان کرد: برگزاری اشکواره حسینی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا با استقبال چشمگیر هنرمندان از ۲۹ استان و ۶ کشور دنیا می‌تواند دستاورد بزرگی را رقم زند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد مهم از ۲۸ شهریور تا ششم مهر امسال به میزبانی شهرستان آمل، گفت: هنرمندان آثار خود را در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه با گستره ملی و فراملی در این رقابت مهم شرکت دادند.

خبرنگار قربانعلی مسافر

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.