پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر آموزش و پرورش: خط مقدم جنگ امروز، مدرسه است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، رضامراد صحرایی امروز در اجتماع فرهنگیان شاهد علویان در مجتمع نفت محمودآباد، اظهار کرد: جنگ تمام نشده؛  بلکه کوچک شده و جنگ از مرزها رفته و به مغزها رسیده و در فضای مجازی و مدارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط مقدم جنگ امروز، مدرسه است و هرکسی بخواهد ایران را قوی بدارد باید مدرسه را قوی بدارد، افزود: مدرسه، نقطه آغاز پیشرفت همگان و رهروی راه انسان، میراث شهدا جمهوری اسلامی، ولایت فقیه ، حجاب و عفاف، مهدویت، روشنایی بخشیدن و دفاع از مظلومان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آینده ایران در مدرسه ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: هر مدرسه یک نهاد راهبردی برای کشور است و اگر مدرسه‌ها را قوی کنیم ۱۰ سال دیگر در آنجا جشن پیروزی خواهیم گرفت.

صحرایی با اعلام اینکه معلمان در مکتب اسلام نقطه‌ شروع سازندگی هستند، تصریح کرد: معلمان، بذر تحول را در قلب کودک می‌کارند که باید گرامی داشته شوند.

وی با اعلام اینکه مهر نبوی همچنان بر کشور طنین انداز است، اضافه کرد: این اجتماع قسمتی از یادگاران شهدا هستند که برای مکتب اصیل اسلام ناب محمدی جان خود را فدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مکتب حضرت رسول مکتب مهربانی، فتوت، جوانمردی و معلمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، راه شهادت راه شادمانی و سرافرازی است، یادآور شد: شهدا رفتند تا چراغ راه را به ما نشان دهند و امروز زنده نگه‌داشتن راه و روش شهدا کمتر از کار شهدا نیست.

صحرایی با اشاره به اینکه شهدای دیار علویان شهدای ویژه ای بودند و لشکر ۲۵ کربلا ستاره باقی لشکرها است، بیان کرد: نام مازندران در حرم حضرت زینب است و یک‌هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز شهید و ۳۰۰ معلم شهید مازندران نشان دهنده این بوده شهادت مکتبی بوده که از مدرسه شروع شده است.

وی اعلام کرد: شهدا به‌ویژه شهدای معلم جبهه را مدرسه کردند و روزهایی به خط مقدم و روزهایی به پشت خط درس می‌رفتند و درواقع شهدا جنگیدن با دشمن را با درس‌ خواندن تکمیل کردند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راه شهدا به معنای تحول بنیادین سند آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: شهدا چیزی جز تعلیم و تربیت اسلامی از ما نخواستند و روح این سند گرامیداشت منش و راه شهدا است.

صحرایی گفت: این حق کودکان ماست که در انتخاب معلم بیشترین دقت را کنیم تا این راه را بشناسند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در وزارت کشور در تبصره «د»و «و» سال ۱۴۰۱ بیشترین تبدیل وضعیت را داشتیم که ۵۰ درصد بوده و در نقل و انتقالات بیش از ۸۰۰ نفر را جا‌به‌جا کردیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.