پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورزشکاران مازندرانی امسال 265 مدال بین‌المللی کسب کردند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حبیب حسین‌زادگان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با اشاره به عملکرد ورزش استان در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، اظهار داشت: مازندران را به‌عنوان یکی از استان‌های ورزشی کشور می‌شناسند که تقریباً یک‌سوم مدال‌های آسیایی و جهانی را استان مازندران به دست می‌آورد.

وی با اعلام اینکه یک‌سوم نرخ جوان در این استان وجود دارند، افزود: 25 درصد از مدال‌های بازی های آسیایی 2018 را مازندران و فرزندان شایسته این دیار به دست آوردند که سهم شهرستان آمل مشخص است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه 38 درصد از کسب مدال‌های مسابقات جاکارتا از مازندران بوده است، گفت: امسال حدود 265 مدال بین‌المللی به دست آوردیم که غنی بودن استان را می‌رساند که بعد از انقلاب رکورد خودمان را شکستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران راجع به حوزه ورزش همگانی و سلامت یادآور شد: در این زمینه مأموریت انجام شده و اعضای شورای اداری می‌دانند که گرچه به‌لحاظ ظاهری خیلی نقش ویژه در بحث ورزش نداشته باشیم اما در کارگروه‌ها به‌عنوان یک دستگاه برتر حضور داریم.

وی ادامه داد: دستگاه ورزش به‌عنوان قدرت نرم نظام در بحث سلامت می‌تواند در جامعه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد؛ در حوزه ورزش‌های همگانی نیز نسبت به برنامه‌های پنجم استان آمار و عملکرد خوبی دارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه در امر حوزه جوانان معمولاً در جلسات شورای اداری خیلی کم به آن توجه می‌شود، اضافه کرد: مأموریت بسیار سنگینی روی دوش ورزش و جوانان احساس می‌شود، انتظار می‌رود در جلسات شورای اداری به امر جوانان به‌عنوان سرمایه نیروی انسانی در استان توجه بیشتری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تأکید بر اینکه “در امر جوانان خیلی تهدیدات به آن متوجه می‌شود و دشمنان سرمایه نیروی انسانی ما را مورد تهدید قرار دادند”، گفت: جوانان ما باید مورد حمایت قرار گیرند با توجه به اینکه رشد قابل توجه فارغ التحصیلان در استان را داریم.

وی با ابراز اینکه “همدلی، همگرایی و هم‌پوشانی همه اعضای شورای اداری کمک‌کار ما می‌تواند بشود و در کارگروه ستاد ساماندهی جوانان دستگاه‌هایی که حضور داشتند نقش‌آفرینی کنند”، تصریح کرد: آمل در سالیان گذشته یکی از شهرهای کلیدی استان بود‌ که به‌عنوان یک شهر در حوزه مرکزی قرار دارد و در چند رشته ورزشی و ورزش‌های گروهی و فردی نقش‌آفرینی می‌کند.

حسین‌زادگان گفت: حضور تیم کاله در لیگ برتر در این شهرستان معتبر است؛ اعضای شورای اداری به توسعه ورزش و بحث تیمداری توجه و عنایت کنند.

وی از نیمه‌کاره بودن چند پروژه مهم و ملی در استان خبر داد و گفت: در هفته گذشته به‌اتفاق نماینده مردم آمل در شرکت تجهیز حضور یافتیم که نتیجه شد تا امسال پرونده پروژه نیمه‌کاره استادیوم 5000نفره را به اتمام برسانیم و تأمین منابع و تخصیص آن را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: قولی وزیر ورزش دادند که خواسته بحق مردم است در سال جاری بتوانیم انجام وظیفه کرده و آن را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه دو نهاد فرمانداری و سپاه به‌صورت ویژه می‌توانند به ورزش و جوانان کمک کنند، گفت: فرماندار به‌عنوان رئیس شورای ورزش، به ورزش مساعدت و یاری کنند تا در بحث ستاد ساماندهی ورزش همگانی سرانه ورزش را ارتقاء دهند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: فرماندهی سپاه و بسیج سازندگی دیگر نهادی است که در حال کمک‌رسانی و مشارکت هستند و پروژه‌هایی که محدودیت داشتند سپاه به کمک ورزش و جوانان آمد و در محلات حضور یافته است.

وی درباره کار فرهنگی ورزش و جوانان از برگزاری 700 عنوان برنامه فرهنگی و پروژه عمرانی در هفته دولت خبر داد.

 /*ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.