پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وداع با 2 شهید گمنام در نکا و غم سنگین نبود حاج قاسم با روایت‌های همرزمش

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، مردم دیار علویان در روزهای منتهی به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی، بار دیگر میزبان مهمانانی از جنس نور و لاله و ریحان هستند؛ و این شب و روزها ما میزبان شهدایی هستیم که با خود نور و عشق قسمت می‌کنند.

مازندران در حالی میزبان ۶ آلاله زهرایی در این شب و روزهاست که براساس برنامه‌ریزی‌های ستاد گرامیداشت شهدای گمنام، برنامه‌های استقبال، تشییع و تدفین از شنبه ۱۱ دی ماه آغاز و تا پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه امسال در سطح استان مازندران برگزار خواهد شد.

 

آنچه در همه شهرهای مازندران در این روزها می‌بینیم؛ عشق و دلدادگی به شهدا و آرزوی شهادتی است که از زبان هر عاشق شهادتی جاری می‌شود و التماس شهادت و پاک شدن دعایی است که ورود زبان بسیاری از مردم دیارعلویان در این روزهاست.

در این بین و در همه دلدادگی‌هایی که در چند روز گذشته به تصویر کشیده شد؛ سخنان و بیان خاطرات حاج قاسم از زبان همرزمی که با او بوده و زیسته است و سراسر سخنرنی‌اش اشک و آه برای سردار سلیمانی و شهادت است، شنیدنی‌تر است.

“یوسف میرشکاری” یکی از همرزمان حاج قاسم از دیار کرمان است که خاطرات مختلفی را از این سردار رشید اسلام نقل می‌کند و با بیان هر خاطره‌ای اشک نه به او امان می‌دهد و نه به ما و چه خوب که اینچنین خاطراتی برای نسل من و ماها بیان شود تا بدانیم همچنان هستند عاشقانی که همه دغدغه‌هایشان خدا و ولایت و اهل بیت(ع) است.

وی در بیان خاطراتش گفت: از یک همرزم حاج قاسم نقل شده است که گفت در مجلسی نشسته بودیم که حاج قاسم آمد و وارد مجلس که شد دست بر شانه‌هایم گذاشت و گفت  بیا جلو که گفتم نه حاجی من از شما ناراحتم و جلو نمی‌آیم؛ خنده‌ای کرد از همان خنده‌هایی که دو سال از آن محروم شده‌ایم و گفت: بیا جلو نگران نباش و برگشت و گفت: حالا چرا از من ناراحتی؟ گفتم حاجی من نگرانتم می‌زننت هم داغت بر دل و هم خسارت و ضربه‌ای برای نظام؛ گفت کی می‌زنه گفتم حاجی دشمن کم نداری؛ داعش منتظر است و همه دشمنان نظام منتظر هستند که شما را بزنند و مورد حمله و هدف قرار دهند و همچنان همان لبخندهای همیشگی را تحویلمان داد و خود را همچون همیشه به خدا و اهل بیت(ع) سپرد.

 

میرشکاری در بخش دیگری از خاطرات خود می‌گوید: در شب عملیات والفجر ۸  و در آن لحظه دلهره‌آور، فرمانده گردان غواص ما خدمت حاج قاسم رسید و گفت: حاجی امشب نمی‌توان از اروند رد شد؛ خروش و تلاطم فراوان است و تماس بگیرید تا عملیات تعویق بیفت؛ امشب من جرات نمی کنم؛ حاج قاسم گفت این عملیات لغو شدنی نیست و دستش را بر شانه فرمانده غواص می‌گذارد و می‌گوید به بچه‌ها بگوید هر کس امشب وارد آب می‌شود آب را به پهلوی شکسته حضرت زهرا(س) قسم دهد.

بچه‌ها وارد آب شدند و حاج قاسم به سنگر فرماندهی رفت و یکی از دوستان می‌گفت شاسی بی‌سیم دستش بود و اشک می‌ریخت و بی‌سیم را بر زمین قرار داد و سرش را به آسمان برد و گفت: یا صاحب امر، در این میدان به ظاهر فرمانده منم اما من فرمانده نیستم و شما فرمانده‌اید خودتان از این بچه ها در این آب اروند حفاظت و نگهداری کنید.

همرزم سردار سلیمانی گفت: ما سرباز جامانده از خیل شهدا هستیم و آرزوی شهادت داریم و امیدواریم روزی ما هم همچون حاج قاسم و این شهدا شهادت شود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم برای ما غم بسیار سنگینی است؛ نبینید که ما جلوی شما ایستادیم و حرف می‌زنیم از حاج قاسم یاد گرفتیم که در هیچ بحران و  در هیچ غمی نشکنیم و بایستیم.

 

به گزارش فارس، مراسم تشییع استانی شهدا پنج‌شنبه ۱۶ دی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور در ساری انجام می‌شود و پیکر شهدا پس از تشییع جهت تدفین به شهرهای بهشهر، نکا و جویبار منتقل می‌شود.

شهرستان نکا میزبان دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۹ ساله به ترتیب از عملیات‌های کربلای ۵ شلمچه و بدر شرق دجله خواهد بود که در نیروگاه شهید سلیمی و بوستان شهدای گمنام خاکسپاری می‌شوند.

شهرستان بهشهر نیز میزبان دو شهید ۲۷ و ۴۰ ساله از عملیات‌ بدر شرق دجله خواهد بود که شهید ۲۷ ساله در روستای «برما» و شهید ۴۰ ساله در بندر امیرآباد خاکسپاری خواهند شد.

پیکر شهید ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه در دانشکده امام محمد باقر (ع) ساری خاکسپاری خواهد شد.

همچنین پیکر شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله در لاریم جویبار تدفین خواهد شد.

 / ۸۶۰۰۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.