پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وداع با پیکرهای مطهر ۱۴ شهید خوشنام فاطمی در مصلی ساری

0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آئین وداع با پیکر‌های مطهر ۱۴ آلاله زهرایی امشب در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور آحاد مختلف مردم ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امشب در این مراسم گفت: مردم با الگو قراردادن شهدا همواره در کنار نظام و انقلاب بوده‌اند و از تحمل فشار تحریم‌های ضالمانه باکی نداشته‌اند.

حجت الاسلام محمد قمی با تاکید بر اینکه مسئولان هم باید با عمل به وظایف مسئولیتی خود، زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند افزود: این شهدا بودند که با نثار جانشان پایه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی را مستحکم کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ولایی ایران اسلامی با بصیرت هوشیارند و مطیع امر، ولی المسلمین هستند ، تصریح کرد: مردم هرگز نخواهند گذاشت دستاورد‌ها و ارزش‌های اسلامی که حاصل خون پاک هزاران شهید هست از بین برود.

قمی با اشاره به اهمیت فرهنگ مقاومت افزود:عزت هر جامعه‌ای در گرو مقاومت و مجاهدت است و ایران ما نیز به برکت مجاهدت افرادی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان در دنیا مقاوم و مقتدر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه شهدای گرانقدر کشورمان در وصیت نامه‌ها و نامه‌های پر رمز و راز خود به مادران و خواهران خود ضمن درخواست از آنان برای تبعیت از حضرت زهرا(س) بعنوان الگو و پرچمدار زنان دنیا ،خاطرنشان کرد: همه شهدا به تبعیت از ولایت فقیه تاکید داشتند.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: همه شهدا علی اکبر‌های حضرت امام راحل بودند و شهدا از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند و چراغ هدایت ما شده‌اند.

این مسئول  ادامه داد: حضرت امام راحل، عارف بزرگ و انسان دانا و غنی که مرز‌های عصمت پیش رفته است شهیدان را می‌ستاید و سفارش کرده‌اند وصیت نامه شهیدان را بخوانیم و ببینیم چگونه یک شبه راه صدساله را طی کرده‌اند.

قمی به رمزگشایی از عظمت شهیدان اشاره کرد و گفت: شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان خواهد بود و پیکرشان امیدبخش است و تشییع پیکر‌های مطهر دارای پیام است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه باید با شهدا عهد کنیم و بگوییم برآن عهدی که بستیم، هستیم، تصریح کرد: در وصیت نامه شهیدان روی حجاب تاکید شده است و همه ما برابر شهیدان مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه شهدا امروز با ما حرف دارند، بیان کرد: باید زندگینامه شهیدان را بخوانیم و باید سختی‌ها را تحمل کنیم و خباثت‌هایی نمی‌گذارد ملت ایران پیشرفت کند و به قله برسد.

قمی با تاکید براین که ما دنبال جنگ نیستیم، بلکه دنبال پیشرفت و قله‌های صعود هستیم، افزود: هر مسئولی که پایش را کج می‌گذارد و کوتاهی می‌کند حق آن است که با وی برخورد شود.

وی با اظهار اینکه مردم ما به مکتب شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی امید بستند، گفت: عشق به شهادت طبق فرمایش حضرت امام راحل از علائم ظهور است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه نباید نسبت به جوانان کوتاهی کنیم، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه‌های هشتادی، هفتادی انقلاب را به اوج می‌رسانند و بسیاری از آن‌ها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

به گزارش فارس، مراسم تشییع استانی پیکر‌های مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فردا سه شنبه ششم دی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و پس از آن  پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به ۱۰ شهر استان  انتقال و مراسم تشییع و تدفین طبق ستاد شهرستانی هر شهر، در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر، نمک آبرود چالوس، مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر، دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد، پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر، دانشگاه بنت الهدی آمل، حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، صدا و سیمای مرکز استان درساری، بوستان ولایت ساری، مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری، روستای سمسکنده ساری، شهرک شهید سلیمانی ساری ، بابلکنار و بخش گتاب برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.