پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود ۳۰ هزار بنای غیرمجازدر شهرستان نور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، بیژن پولادی عصر امروز در جلسه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حفظ اراضی ملی که با حضور نماینده استاندار در مبارزه با زمین خواری، جنگل و ساخت و سازهای غیرمجاز، بخشداران چمستان و بخش مرکزی، روسای ادارات مرتبط، دهیاران و شوراها درکانون فرهنگی تربیتی شهید محمود توکلی چمستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نور با وسعت جغرافیایی و پهنه گسترده در سطح استان جز دومین شهرستان از نظر وسعت است و دارای اراضی ملی، کشاورزی و منابع طبیعی زیادی است اما متاسفانه امکانات ما بسیار کم است.

وی با بیان اینکه در آمار سرزمینی معمولا  بودجه براساس سرانه جمعیت دیده می‌شود، تصریح کرد: در حفاظت از انفال و اراضی مهم دولتی و ملی سرانه جمعیت در نظر گرفته نمی‌شود که به طبع آن امکانات و نیروی انسانی و ابزار هم کم خواهد بود.  

فرماندار شهرستان نور خواستار استقرار نمایندگی منابع طبیعی در بخش چمستان و دادن اختیارات و امکانات لازم  به جهادکشاورزی شد تا در حوزه نظارتی عملکرد بهتری صورت گیرد.

* قانون تعزیری مجازات قاچاقچیان چوب بازدارند نیست

وی با اشاره به افزایش حجم قاچاق چوب در منطقه، تصریح کرد: قانون مجازات قاچاقچیان چوب هنوز یک موضوع تعزیری است و یا یک جریمه اندک پرونده بسته و متهم یا مجرم آزاد می‌شود که با این میزان جریمه و روند نمی‌توان جلوی قاچاق و قاچاقچیان چوب را گرفت.

پولادی با اشاره به اینکه در شهرستان نور ۳۰ هزار بنای غیرمجاز وجود دارد، افزود: در بخش چمستان ماهانه ۵ میلیارد تومان اتلاف انرژی (آب، برق و گاز ) وجود دارد که اگر ساماندهی صورت گیرد این پول به بیت‌المال باز می‌گردد.

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد: برای برخورد جدی با قاچاقچیان چوب، تصمیماتی مانند نصب دوربین، استقرار ایستگاه ثابت در ورودی اصلی و جاده‌ای و … گرفته شد که در حال اجرا است.

وی گفت: طرح و برنامه آماده در این حوزه تهیه شد که به‌زودی در جلسه استانی مطرح و تشریح می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.