پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واکنش های ادامه دار به هنجارشکنی یک پزشک در آمل

0

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، فاطمه رجایی راد پزشک آملی پس از واکنش های گسترده به یک ویدئو از مراسم تجلیلش که بد‌ون حجاب در آن مراسم شرکت کرده بود، با انتشار کلیپی عذرخواهی کرد.

واکنش‌ها به این اقدام در استان مازندران بسیار قابل توجه بود و حجم گلایه بسیار بالا تا جایی رسید که نماینده ولی فقیه در مازندران در نماز جمعه این هفته از رفتار این پزشک و مسوول مراسم انتقاد کرد.

آمل از شهرهای مذهبی استان مازندران است و بافت قالب آن سنتی – مذهبی است. 

ماجرا پس از واکنش اول این پزشک افزایش چشمگیری پیدا کرد. رجایی راد در یک استوری اینستاگرامی گفته بود: مسؤولان می‌دانستند که من نه روسری نه توسری نمی‌پذیرم!

فاطمه رجایی راد دانش آموخته پزشکی از دانشگاه آزاد تهران و عضو هیات علمی دانشکده دندان پزشکی علوم پزشکی بابل است و تصویر بدون حجاب او حتی در صفحه وبسایت های معرفی پزشک هم‌ دیده می‌شود. 

سه تن از مسوولان علوم پزشکی یعنی رئیس دانشکده پیراپزشکی آمل، رئیس بیمارستان امام خمینی آمل و رئیس نظام پزشکی استان مازندران به علت حضور در این مراسم به هیات تخلفات اداری علوم پزشکی احضار شده‌اند. حضور نماینده مردم آمل در آن مراسم هم باعث انقادات جدی گروه‌های مردمی به رضا حاجی پور شد.

رئیس بیمارستان آمل پس از این اتفاق اخراج شد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران  امروز سرپرست جدیدی برای بیمارستان امام خمینی منصوب کرد.

امام‌جمعه آمل با اشاره به هنجارشکنی و کشف حجاب یک پزشک در آئین روز پزشک که موجب عصبانیت و دلخوری شده است، گفت‌که مدیران باید مانع دریافت جایزه پزشک بی‌حجاب آمل می‌شدند.

نامه‌های متعددی توسط گروه های مردمی و هیأت های مذهبی به رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مبنی بر شناسایی و برخورد جدی با خاطیان ارسال شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم ضمن ارسال نامه ای خواستار تعلیق کار پزشک مذکور شد.

استان ماندران دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل در ساری و بابل دارد. شنیده شده پزشک خاطی برای شنبه ششم آبان ماه به دادستانی آمل احضار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در مصاحبه با خبرنگار فارس گفت: با توجه به سوابق قبلی دکتر فاطمه رجایی راد، پرونده عضویت هیأت علمی وی جهت انجام مراحل قانونی برای سلب عضویت به هیأت تخلفات اساتید ارسال شد.

همچنین  تا زمان صدور رأی، این این پزشک حق ورود به دانشگاه و حضور در کلاس را ندارد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.