پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واکنش رسمی و غیررسمی نسبت به انتشار فایل صوتی منتسب به شهردار ساری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بعد از دست به دست شدن فایل صوتی منتسب به شهردار ساری که در آن الفاظ مناسبی به کار برده نشده بود، فعالان مجازی نسبت مازندران  به این فایل صوتی واکنش شدید نشان دادند و حتی برخی از آنها خواستار پاسخگویی استاندار در این زمینه شدند.

پس از انتشار این فایل به صورت گسترده در فضای مجازی خبرنگار فارس موضوع را از طریق شهردار پیگیری کرده که پاسخی از سوی شهرداری درباره صحت و سقم این فایل داده نشده است و متولیان امر پس از انتشار این فایل ترجیح دادند که سکوت پیشه کنند.

اما در فضای مجازی و حتی محافل رسمی اظهارات شهردار ساری با واکنش‌های متعددی مواجه بوده است.

به دلیل انحلال شواری شهر ساری و انتصاب شهردار توسط استاندار مازندران یکی از کاربران خواستار پاسخگویی نماینده دولت در این زمینه شدند.

این کاربر فضای مجازی که فعالیت رسانه‌ای نیز دارد با انتشار پستی در صفحه شخصی خودش خواستار پاسخگویی استاندار در این زمینه شده است.

 روح الله شجاعی فعال رسانه‌ای در واکنش به انتشار فایل صوتی شهردار ساری، در صفحه منتسب به خودش نوشت:  شهردار تهران با گلوله آدم کشت شهردار ساری با کلمه… نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است…

کافیه از خدا بترسی وگرنه بنده که ترسی نداره.

پی نوشت این شهردار منتخب استاندار است!

وی معتقد است منتقدین را باید سر برید.

 

در فضای رسمی، هم پایگاه خبری بلاغ با انتشار یادداشتی از سوی فاطمه اسفندیاری  یکی از فعالان اجتماعی خواستار پاسخ گویی استاندار مازندران در این زمینه شده است.

 

در این یادداشت آمده است: بدون روتوش می‌توان نه در ادعا که در عمل، مردمسالاری از نوع جدید آن که چیزی جز استبداد مدرن با آخرین ورژن مدیریت است، را در شهرداری ساری به نظاره نشست که بازیگر آن جناب شهردار منصوب آقای استاندار است.

 این روزها در فضای مجازی فیلمی از افاضات آقای شهردار ساری دست به‌دست می‌شود که در آن آقای شهردار با تهاجم به منتقدان به‌ویژه کارکنان شهرداری را به‌دلیل انتقاد به شهردار و شهرداری، نسبت‌های ناروایی به آنها می‌دهد که، نمی‌توان برای  حفظ حریم ادب و نزاکت، به نقل آن مبادرت ورزید. 

معمولاً مردم هر شهر و دیار مفتخر به فخامت و سماحت مسؤولان خود هستند که از فرزند شایسته‌شان هستند. برای ما ایرانیان، شعر و ادب و اخلاق، جوهره اصلی فرهنگ و مدنیت است و انتظار عمومی از مسؤولان نیز، رعایت همه موازین اخلاقی و زیبااندیشی و زیباگفتاری است و به‌طریقه اولی، نیک کرداری خروجی شخصیت مسؤولان باید باشد، شعار همه مسؤولان از آنانی که ملتزم هستند و یا خیر، مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع به‌خصوص کارکنان و کارمندان است که عامل اصلی موفقیت یک مدیر در جلب رضایت ارباب رجوع است.

مردم نیز در رجوع به هر دستگاهی، نوع رفتار کارکنان به‌خصوص مسؤول و رئیس آن دستگاه را ملاک و میزان برای قضاوت قرار می‌دهند. معمولاً آنچنان ظرفیت اخلاقی و روحی را در خود به‌وجود می‌آورند که بتوانند از صبح سحر تا بام شام ارباب رجوع را به بهترین شکل پذیرا باشند و رضایت آنان را در چارچوب قانون و مقررات جلب کنند، اما در شهر ما ساری، که در شرایط فعلی فاقد شورای اسلامی شهر است و شخص استاندار اقدام به انتخاب شهردار کرده است، آب مسیر دیگری می‌پیماید و بهتر آن است که گفته شود: قورباغه ابوعطا می‌خواند.

اینکه آقای شهردار در سخنان خود، حال با هر پیش‌زمینه‌ای باشد، آنچنان درشت‌گویی کند که نتوان در قوطی هیچ عطاری سراغش را گرفت، و از آن استبدادی بگوید که در مرام و مسلک هیچ دیکتاتوری در دوران کنونی قابل رویت نباشد، جای شگفتی و پرسش از آقای استاندار مازندران دارد که با چه معیاری اقدام به انتصاب چنین فردی می‌کند که قادر به مدیریت سخنان و کلام خود نیست و آبروی مردم یک شهر فهیمی همچون ساری را چوب حراج می‌زند؟!.

دغدغه کنونی با حدوث و آشکارشدن این واقعه تلخ، دو مسئله قابل طرح و پیگیری است. موضوع اول، نوع برخورد با اظهارات ساختارشکنانه آقای شهردار انتصابی آقای استاندار به لحاظ حقوقی و قضایی است و نکته دوم، ادامه میدان دادن به اندیشه‌ ای از جنس افکار آقای شهردار ساری است که آقای استاندار باید به ادامه و یا انقطاع این اندیشه تصمیم بگیرد و به اجراء گذارد.
 

 با وجود واکنش‌های تند اجتماعی نسبت به فایل صوتی شهردار ساری، مسؤولان امر در مدیریت شهری مرکز استان همچنان ترجیح دادند که در این زمینه سکوت کنند.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.