پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واردات حدود ۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور از طریق گمرکات مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ناظر گمرکات مازندران گفت:  ۲میلیون و ۵۲۹ هزارتن کالای اساسی به ارزش بیش از ۸۳۹ میلیون و ۶۷۷ هزار دلار در ۶ماهه نخست سال جاری از طریق گمرکات مازندران ترخیص و وارد کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، امیر جمشیدی امروز در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اظهار کرد: این میزان کالای اساسی وارداتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالاهای اساسی مربوط به واردات ذرت بوده و کمترین آن مربوط به تخم مرغ نطفه‌دار بوده است.

جمشیدی در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی به لحاظ ارزش یادآور شد: ذرت دامی با ارزش ۴۲۴میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۸۵میلیون دلار، کودشیمیایی به ارزش ۱۴میلیون دلار و خوراک آماده دام به ارزش ۹ میلیون دلار ۵ قلم اول کالای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران در نیمه نخست سال جاری بودند.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه کالاهای اساسی از نظر وزنی سهم ۹۵ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد از کل واردات کالا به گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: واردات کالا طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ به گمرکات مازندران به میزان ۲ میلیون و۶۴۴هزار تن به ارزش ۹۲۱ میلیون و۶۳۷ هزار دلار است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.