پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واردات بیش از۹۵۸ هزار تن کالای اساسی طی ۲ ماه به مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ناظر گمرکات مازندران گفت: طی دو ماهه نخست امسال، ۹۵۸ هزار و ۸۰ تن کالای اساسی به ارزش ۳۳۶ میلیون و ۸۸۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

امیرجمشیدی اظهار کرد: واردات کالای اساسی طی دوماهه نخست امسال نسبت به دوماهه سال گذشته از نطر وزنی۸۱ درصد و از نظر ارزشی۳۰ درصدی رشد را نشان می‌دهد.

 به گفته ناظر گمرکات مازندران، پنج قلم اول کالاهای اساسی طی این مدت را ذرت دامی به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۷۲ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۵۸ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۱ میلیون دلار و کاغذ به ارزش ۲ میلیون دلار تشکیل می‌دهند.

 به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران،این مسئول با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار بیان کرد: طی این مدت واردات انواع کالا از طریق این سه گمرک به میزان ۹۹۳ هزار تن به ارزش ۳۵۹میلیون و ۸۷۷هزار دلار بوده و واردات کالاهای اساسی ۹۶ درصد از کل وزن و ۹۳ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، امارات، روسیه، ترکیه، انگلستان و عمان  پنج کشور نخست طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندراِن بودند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.