پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست متصل شد

0

عبدالرضا محمودی رستمی مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: واحد ۲ گازی نیروگاه شهید سلیمی نکا که به منظور بازدید دوره‌ای و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، پس از انجام بازدید و نیز ۲۵ روز تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد. 

او افزود: در جریان بازدید این واحد عیوبی بر روی تعدادی از پره‌های ثابت و متحرک ردیف یک توربین مشاهده گردید که پس از بررسی‌های لازم و در راستای حصول اطمینان از پایداری واحد، با هماهنگی‌های انجام شده درقالب پروژه ای، تعویض پره‌های معیوب در دستور کار قرار گرفت.

محمودی رستمی گفت: پس از تامین ابزار مخصوص و ایجاد شرایطی مناسب، برای انجام پروژه تعویض پره‌های توربین، فرایند باز نمودن اتاق‌های احتراق، پوسته‌های اگزاست، سنترال و توربین انجام و طی یک عملیات دشوار و بدون خارج نمودن روتور توربوکمپرسور، نسبت به تعویض پره‌ها اقدام گردید.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات شامل ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷.۵ و واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹.۴ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است و سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌نماید.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.