پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیچ گونه آلودگی در آب آشامیدنی کلاردشت وجود نداشت

0

مدیرعامل آبفار مازندران گفت: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد هیچ گونه آلودگی در آب آشامیدنی کلاردشت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،مجید عبدالهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رصد آزمایشهای میکروبی و شیمیایی در روزهای قبل از شیوع بیماری در روستاهای کلاردشت مشخص شد، آب آشامیدنی هیچ گونه آلودگی ندارد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به مراجعه بیماران به مراکز درمانی و حتی در روستاهایی که تحت پوشش شرکت نیستند و از منابع آبی ما استفاده نمی کردند نیز آلودگی وجود داشت.

مدیرعامل آبفار مازندران  تصریح کرد: در برخی از روستاهایی که تحت پوشش شرکت هستند هم بررسی ها نشان می داد که عاری از آلودگی و بیماری هستند، این تناقضات بیانگر این است که آلودگی و شیوع بیماری به هیچ وجه نمی تواند از آب باشد. با تمام این تفاسیر نمونه هایی به آزمایشگاه مرجع در شهرستان کرج که آزمایشگاه مرجع وزارت نیرو است هم ارسال کردیم که پاسخ آلودگی آب منفی اعلام شد.

 وی اعلام کرد: آلودگی و شیوع بیماری اخیر به هیچ وجه از آب نبوده و مردم با خیال راحت از آب شرب بهداشتی کلاردشت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اعلام این نکته که به خواسته شبکه بهداشت و به منظور محافظت بیشتر، دوز کلر را بالا بردیم خاطرنشان کرد: پس از وقوع بحران یک واحد آزمایشگاه سیار را در تصفیه خانه برای انجام آزمایش های میکروبی و شیمیایی لحظه به لحظه و نقطه به نقطه در راستای نظارت بیشتر مستقر کردیم.

عبدالهی با اشاره به حضور مستمر شبکه بهداشت و آموزش مردم منطقه در راستای کاهش انتقال  بیماری گفت: به گفته شبکه بهداشت عامل شیوع بیماری نورو ویروس بوده که به راحتی و از فردی به فرد دیگر انتقال می باید.

وی با تاکید بر این نکته که بیش از 40 درصد منابع آبی کلاردشت در دست ما نیست و به صورت شورایی و هیئت امنایی اداره می شوند از مردم خواست از آب چاه ها و چشمه های تحت پوشش و مورد تایید شرکت آبفار، استفاده کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.