پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیچ محدودیتی برای اعتبار پروژه آبرسانی نوشهر و چالوس وجود ندارد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس؛ محسن بختیار در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی نوشهر و چالوس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای پروژه‌های مهم انجام شده بیان کرد: این پروژه در دولت سیزدهم پایش میشود و همچنین با حساسیت پیگیر اتمام آن خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه آبرسانی یکی از طرح های مهم و کلیدی کشور است اظهار کرد: با اجرای این طرح شهرهای نوشهر، چالوس، هچیرود، مرزن آباد و ۱۲۹ روستا از نعمت آب شرب با کیفیت و سالم برخوردار خواهند شد.

 

این مقام مسوول به سه بخش مهم این پروژه آبرسانی اشاره کرد و گفت: بخش اول آبگیر طرح است که با یک بند انحرافی که به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تقریبا تکمیل شده است.

وی به قسمت دوم تصفیه خانه که در برنامه عملیات اجرایی وجود دارد اشاره کرد و افزود: بخش سوم شامل ۲۸ کیلومتر خط انتقال است که به شهرهای مذکور آبرسانی خواهد شد.

بختیار با بیان اینکه پروژه نسبتا در وضعیت مناسب برخوردار است خاطرنشان کرد: این پروژه با موانعی مواجه است که در جلسه‌ای با عوامل اجرایی این موانع مورد بررسی قرار گرفت و ان‌شاالله با رفع موانع و تسریع در روند اجرایی، مردم بتوانند در آینده نزدیک از منافع آن استفاده لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش را برای تسریع در اتمام این پروژه انجام می‌دهیم تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای اعتبار وجود ندارد و منابع مالی مورد نیاز تامین است.

مردم ما تشنه اند/ نیاز به زیر سازی آب شرب داریم

بهزاد برار زاده مدیر عامل آب و فاضلاب استان مازندران در حاشیه مراسم با بیان اینکه مازندران برنامه دارد ولی اعتبار ندارد عنوان کرد: کل آب شرب استان مازندران فقط ۱۲ درصد از آب‌های سطحی است.

 

وی افزود: استان مازندران برای آبرسانی، ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۳۰ چشمه دارد که با قطع برق متاسفانه خدمات آبرسانی نیز قطع می‌شود.

برار زاده در ادامه با بیان اینکه برای آب شرب زیر ساز نداریم گفت: سال ۱۴۰۰، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای با مشقت فراوان توانستند از بحران آب شرب گذر کنند.

وی با بیان اینکه مازندران نیاز به نگاه ملی دارد تصریح کرد: با این اعتبارات قطره چکانی مشکلات برطرف نمی‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه استان مازندران میزبان مهمانان بین المللی نیز می‌باشد عنوان کرد: اعتبارات در این زمینه باید ویژه باشد تا ۱۲ درصد آب سطحی را به ۵۰ درصد آب کشوری برسانیم و شرمنده مردم نباشیم.

 /۸۶۰۶۱/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.