پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیچ سلاحی در برابر مستکبران بُرنده‌تر از برخورد قاطع و عزت‌مندانه نیست

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه مجازی نماز جمعه ساری در هشتم اسفند ماه امسال، اظهار کرد: همه مردم مازندران را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم؛ چراکه هیچ چیز از کالاهای دنیا جز تقوا پایدار نمی‌ماند و اگر باتقوا باشیم ولو زندگی ساده در مقابل اینکه تمام دنیا که مال فرد باشد هیچ سودی ندارد و عاقبت سختی در انتظار انسان بی‌تقوا است.

وی در ارتباط با رابطه خلقت با رحمت خدای بزرگ، افزود: به فرموده خداوند در قرآن در ایه ۱۱۹ سوره مبارکه هود ، همه جهان را برای انسان آفریدم اما انسان را برای رسیدن رحمت خودم آفریدم و این زمین پهناور در اعماقش هرچه دارد برای انسان آفریده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد:  مظهر بارز رحمت خداوند هم بهشت و نعمت‌های خداوند است که خداوند در صدها ایه از آیات قران بیان کردند.

این مسؤول در ارتباط با رابطه بعثت و رحمت، تصریح کرد: وجود پیامبر بزرگوار اسلام در سیزدهم رجب یعنی ۱۳ سال قبل از بعثت ۲۳ سال قبل از هجرت؛ دستاورد بعثت رحمت است و وجود اهل بیت برای این است که بشر در این دنیا به آسودگی رسیده و اهل رحمت باشد تا دچار خشم و غضب الهی نشوند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه قدر انبیا را بدانیم و دستاوردهای آنان را بشناسیم، اظهار کرد: باید این دستاوردها را بکار ببندیم تا به رحمت برسیم.

وی با اشاره به اینکه هرانچه بشر را به سعادت ابدی و رحمت الهی نزدیک کند و زمینه‌ساز تقرب انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: بر خدا لازم است ان کار را انجام دهد رابطه خلقت با بعثت ما را به چشم انداز زیبا و دلنشین رحمت خداوند می‌رساند و این افق را به روی ما می‌گشاید.

خطیب جمعه ساری بیان کرد: رسیدن به رحمت سبب و وسیله می‌خواهد که خداوند وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) را سبب در رحمت خودش قرار داده است که با کلید وجود نازنین پیامبر، سنت پیامبر و کتابی که این پیامبر آورده می‌توان به رحمت خداوند نائل شد.

این مسوول اطهار کرد: کتاب قران برای هدایت و رحمت است و نمی‌شود این کتاب را در متن زندگی نیاوریم و انتظار داشته باشیم از نور و هدایت این کتاب بهره‌مند شویم و باید از این کلید برای گشودن در رحمت الهی استفاده کنیم و امیدواریم خداوند این توفیق را دهد که کلید رحمت را از کلید غضب بشناسیم.

محمدی لائینی به ایام البیض ماه رجب اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته در این ایام میلیون‌ها جوان عاشق، مشتاق و عارف در خانه‌های خدا معتکف می‌شدند ولی امسال شرایط کرونایی این اجازه را نداد که لازم است در این ایام از این موهبت بهره ببریم.
وی با بیان اینکه در استانه شهادت زینب کبری (س) قرار داریم، اضافه کرد: این شهادت یک سال بعد واقعه عاشورا و یک سال در فراق برادر بوده که نتوانست بیشتر طاقت بیاورد؛ درواقع حضرت زینب (س) مظهر بصیرت و شجاعت کامل است و چند بار خودش را به کام خطر انداخت تا امام سجاد را از خطر حفظ کند که نشان‌دهنده شجاعت بالای ایشان در مقابل حکومت سفاک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است، تصریح کرد:  انسان اگر تربیت نشود فلسفه خلقت را از دست می‌دهد و باید بساط تعلیم و تربیتی را داشته باشیم پس تربیت یعنی انچه که استعداد است و براساس برنامه‌ریزی باید به فعلیت برسد.

این مسوول ادامه داد: خدای بزرگ مکتب تربیتی برای ما انسان‌ها فرستاده و همه نهادها به‌ویژه آموزش و پرورش در این زمینه امانت‌های مردم را در سنین پایین به این نهاد سپرده می‌شود.

محمدی لائینی با تقدیر از زحمت‌کشان این حوزه، گفت:  باید مساله تربیت مهم‌تر از آموزش جدی گرفته شود و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید انسان‌های بافضیلت، با دیانت و پاک را به‌عنوان مسوول قرار دهند مدیران باید خدمتگزار، بااخلاص، سالم، صالح باشند تا مدیریت آنها برای دانش‌اموزان مردم به تربیت درست نایل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهم اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که باید به صورت جدی مورد حمایت و توجه قرار می‌گیرد، بیان کرد: البته معتقدیم هم حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هر دو باید دیده شود و  با اشراف و نظارت درست حساب شده باشد.

خطیب جمعه ساری ادامه داد:  برای اینکه مصرف‌کنندگان حقوق‌شان ضایع نشود دولت باید یارانه‌هایی برای تولیدکنندگان درنظر بگیرد تا هزینه پایین بیاید که در این صورت به‌نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

محمدی لائینی افزود:  هم حقوق تولیدکننده و هم مصرف‌کننده مهم است اگر دلال بازی و واسطه‌ها بین تولید و مصرف بازیگری می‌کنند مدیریت شود هم حقوق تولیدکننده و هم مصرف‌کننده حفظ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در سال ۵۷ بوده است، اضافه کرد: خدمات بسیار فراوانی ارائه دادند که قدردان زحمات این نهاد انقلابی هستیم؛ براساس فرموده خدای بزرگ در قرآن پنج ویژگی برای متقین بیان می‌کند که سومین ویژگی انفاق است همه اموال امانت خداوند است که در اختیار انسانها قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد:  مستمندان به تعبیر قران ولی نعمت ما هستند و خداوند به برکت اینها نعمت‌ها را به ما می‌دهد پس بنابراین با این نگاه توجه شود تا به این مهم برسیم.

این مسؤول در ارتباط بازمینه‌های برکات انقلاب، اطهار کرد: انقلاب اسلامی به یک انحطاط طولانی تاریخی پایان داد و کشور در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت و در گام نخست رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردم سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده ملی که جان مایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد و جوانان میدان‌دار اصلی حوادث و مدیریت کشور شدند.

خطیب جمعه ساری اضافه کرد: درواقع روحیه و باور ما می‌توانیم را جامعه منتقل کرد و اتکای توانمندی داخلی را به همه آموخت و منشا برکات بزرگ شد که اراده ملی وارد مدیریت کشور شد و جوانان میدان‌دار شدند و  دولت اینده دولت جوان انقلابی باشد‌.
محمدی لائینی خاطرنشان کرد: تحریم دشمنان گرچه به ما لطمه زده اما به برکت اتکا به توانایی داخلی را به ما آموخت و اتکای به اقتصاد مقاومتی برون رفت از همه مشکلات است.

وی ادامه داد: چند سال از برجام و معاهده با غرب به عنوان نرمش قهرمانانه به تعبیر رهبری می‌گذرد، یک‌طرفه بیرون می‌روند و به جای التماس طلبکارانه برای ما شرط می‌گذارند اگر ظالم وجدان و عقل را به حساب نمی‌آورد اگر بخواهد میدان‌دار شود برای هیچ‌کس چیزی قایل نیست و همه را در خدمت خود می‌داند و یک‌طرفه می‌بندد، یک‌طرفه برمی‌گرداند، یک‌طرفه تهدید و تحریم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت:  هیچ سلاحی در برابر مستکبران برنده‌تر از برخورد قاطع و عزت‌مندانه نیست؛اگر همه همین حرف را جدی می‌گرفتند ما بیشتر از این پیشرفت می‌کردیم.

 /۸۶۰۳۴/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.