پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیئت‌های مذهبی در مدارس مازندران تشکیل می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری ،به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ عسکری نیکزاد اظهار داشت: تا پیش از این فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس به صورت عمومی برگزار می‌شد که از مهم ترین آسیب‌های آن می توان به پراکندگی و غیر سازمان یافته بودن اشاره کرد.

وی افزود: اما برای نخستین بار در مازندران از سال تحصیلی جدید تصمیم گرفته شد تشکل هیئت‌های مذهبی به صورت سازمان تشکیلاتی راه‌اندازی شود که با هماهنگی نهادهای فرهنگی استان در حال اجرایی شدن ست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: این برنامه در جهت کیفیت بخشی فعالیت‌های دینی در مدارس و استفاده از نخبگان قرآنی در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی مدارس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های دینی همواره با معضل قطع همکاری با نخبگان قرآنی مواجه بودیم، تصریح کرد: همواره این مشکل وجود داشته که در فعالیت نخبگان قرآنی استمرار وجود نداشته و مسائل مختلف موجب قطع همکاری می‌شد. اما با راه اندازی تشکل هیئت‌های مذهبی هم می‌توان نسبت به شناسایی این نخبگان اقدام کرد و این فعالیت‌ها دارای استمرار بوده و ادامه دار باشد.

نیکزاد با بیان اینکه در این طرح از دارالقرآن‌ها به عنوان مرکز ثقل تشکیلات در مدارس استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: دستورالعمل جامع درباره نحوه ورود دارالقرآن‌ها، هدایت فعالیت‌های آنها و تشکیلاتی کردن فعالیت‌های دارالقرآن‌ها در حال تنظیم است که به زودی ابلاغ می‌شود.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.