پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هکر اینترنتی در مازندران دستگیر شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی آنان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد، این برداشت‌ها پس از ثبت آگهی خرید و فروش کالا توسط مال باختگان در سایت شیپور و توسط یک هکر اینترنتی انجام شده است.

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع این نوع کلاهبرداری‌ها و دور زدن رمز دوم پویا، مشخص شد این برداشت‌ها پس از ورود مال باختگان به درگاهی جعلی برای پرداخت مبلغ ۱۰ هزار ریال، در پی دریافت پیامکی مبنی بر حذف آگهی آنان در صورت عدم واریز این مبلغ انجام شده است.

وی بیان داشت: با بررسی‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس فتا، متهم را که به محض ورود کاربران به این درگاه پرداخت جعلی ضمن هک مشخصات بانکی افراد اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد، شناسایی کردند.

میرفیضی اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران بود در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از ۱۴ نفر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به کاربران فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی توصیه کرد: قبل از هرگونه واریز وجه از طریق درگاه‌های بانکی حتماً از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 4916820
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.