پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای کیاسر بیش از 18 درجه کاهش می‌یابد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه،  شهروندان مازندرانی طی چند روز گذشته هوای آفتابی و نسبتا معتدل را در دهه نخست اسفند تجربه کردند ولی جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که شرایط جوی استان از امشب تغییر کرده و بتدریج به سمت سردی خواهد رفت.

بر اساس این پیش بینی ، هوای مازندرن از امشب بتدریج از سمت غرب ابری می شود که این وضعیت با کاهش دما ، وزش باد ، بارش باران و مه گرفتگی و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.

هوای مازندران روز دوشنبه نیز بارانی و سرد و در مناطق کوهستانی برفی و مه آلود خواهد بود و وزش باد نیز نسبتا شدید خواهد شد ولی روز سه شنبه بارندگی پراکنده خواهد بود و از اواخر شب از ناپایداری ها کاسته می شود.

داده های جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان که دمای هوا در مناطق مختلف جلگه ای و کوهستانی استان از ۸ تا ۲۱ درجه کاهش خواهد یافت. بیشترین کاهش دما مربوط به پل سفید در شهرستان سوادکوه است که دمای هوا در گرم ترین زمان از ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر طی روز یکشنبه به ۵ درجه در روز دوشنبه خوهد رسید.

کاهش دما در این مدت در مناطق کوهستانی استان شامل کیاسر ۱۸ درجه ، آلاشت و کجور ۱۷ درجه ، سیاه بیشه ۱۵ درجه و بلده ۱۴ درجه خواهد بود. در مناطق جلگه ای هم بیشترین کاهش دما مربوط به منطقه دشت ناز با ۹ درجه و شهر ساری با ۸ درجه خواهد بود و در سایر مناطق جلگه ای هم شهروندان شاهد کاهش دستکم ۶ درجه ای دمای هوا خواهند بود.

دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین زمان به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که فردا با ۸ درجه کاهش به ۱۰ درجه بالای سانتی گراد خواهد رسید و روز سه شنبه هم مردم این منطقه هوای ۱۱ درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

دریا نیز تا صبح چهارشنبه ۱۴ اسفند مواج و طوفانی خواهد بود، ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد تا ۶۱ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع موج تا ۴.۵ متر برآورد می‌شود./ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.