پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوایی خنک و بارانی همزمان با آغاز شهریور در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز یکم شهریور ماه امسال با شکل‌گیری جریانات شمالی سطح زمین همراه با عبور امواج در تراز میانی جو شاهد بارندگی متناوب ، وزش باد نسبتا شدید ،کاهش دما و رعدوبرق در سطح آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تمام سطح آسمان مازندران را دربرمی‌گیرد، افزود: این بارش‌ها تا روز چهارشنبه در آسمان مازندران تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه انتظار این بارش‌ها را اواخر شهریور داشتیم ولی درحال حاضر شاهدش هستیم، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده پاییز زودرس است که یکی از توصیه‌های ما پرهیز از کشت دوم برنج است.

رضوی تصریح کرد: باتوجه به بارش‌ها،  اختلال در عملیات برداشت شالی،  لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در محورهای کوهستانی و وقوع بارش‌های منجر به آب‌گرفتگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط موجود تاکید ما پرهیز از برداشت برنج به‌ویژه به روش غیرمکانیزه و احتیاط در تردد جاده‌ای است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از صبح امروز شاهد  باد شدید و مواج شدن دریای مازندران هستیم، به‌طوری‌که در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج قابل ملاحظه تا 2.1 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 3 متر) و در مناطق دور از ساحل تا 3.2 متر (بیشینه ارتفاع موج تا 4.5 متر) می‌رسد.

رضوی با اشاره به اینکه این وضعیت تا صبح سه‌شنبه ادامه دارد، گفت: اجتناب از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل مورد تاکید است.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.