پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هواشناسی مازندران درباره افزایش و کاهش ناگهانی دمای هوا هشدار داد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، روز یکشنبه هواشناسی استان مازندران اطلاعیه خود را مبنی بر هشدار در خصوص شرایط آب و هوایی پیش رو منتشر و عنوان کرد:  طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته با فعالیت جریان جنوبی، دمای هوای مازندران افزایش می یابد و این افزایش دما مناطقی بویژه دامنه ها و شهرهای غربی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی تا جنوب غربی مخاطره ای است که هواشناسی مازندران برای این ۲ روز در استان پیش بینی کرد و با فعال شدن سامانه سرد و بارشی از اواخر روز سه شنبه بارش باران، برف، کاهش محسوس دما و وزش باد در استان رخ می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از فردا، دوشنبه با ورود و فعالیت جریان جنوبی که جریان هوایی گرم می باشد دمای هوای استان افزایش می یابد به طوریکه دمای هوا به ۲۱ درجه سانتی گراد می رسد.

مرتضی فرجی افزود : در ۲ روز آینده دمای هوای مازندران به یکباره حدود ۱۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

هم اکنون هوای ساری، مرکز مازندران صاف تا قسمتی ابری است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر  ۶ و ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : با توجه به این افزایش دما و وجود برف در ارتفاعات احتمال دارد ریزش بهمن و سنگ در این مناطق رخ بدهد و مردم برای تردد در این مسیرها دقت لازم را داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی مازندران همچنین از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع خودداری بکنند که با توجه به افزایش دمای هوا  این مساله خطرناک خواهد بود.

به گفته فرجی این وضعیت گرم تا روز سه شنبه ادامه دارد و از اواخر این روز با ورود و فعالیت سامانه سرد و بارشی دمای هوای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی گفت : این کاهش دما که با بارش باران، برف، وزش باد شدید سرد شمالی، کولاک و لغزندگی و اختلال تردد در جاده های مازندران همراه خواهد بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.