پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنر ایرانی در دنیا به خوبی معرفی شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد دانیالی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در سالن اجتماعات سازمان برنامه و بودجه مازندران اظهار داشت: ادغام این سه سازمان برند جمهوری اسلامی ایران است و باید هر سه سازمان با هم همپوشانی داشته باشند.

وی افزود: میراث فرهنگی هویت و فرهنگ شرایط اجتماعی ما را در دنیا مطرح می‌کند و در بخش گردشگری با توجه به شرایط اقلیمی مورد توجه دنیا است. در صنایع دستی سفیران صلح و امنیت در کشور هستند و در صنایع دستی به ویژه فرش ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زند که نشان ذوق و هنر ایرانی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مازندران دارای ظرفیت‌های مختلف دریا، جنگل و دشت بوده که اکنون که دشمن به دنبال ایران ستیزی است. می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و هنر ایرانی را در دنیا به درستی معرفی کنیم و گسترش دهیم.

توسعه بوم گردی در مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: مازندران استانی مسافرخیز است که سالانه بسیاری از گردشگران این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

علی نبییان افزود: با این حجم مسافر به استان، حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیاز به حمایت جدی دارد.

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از16 میلیون نفرشب اقامت در استان ثبت شد که خدمات مناسبی به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه دادند.

نبییان گفت: محورسوادکوه در استان چهار خطه شد و موجب ایجاد آرامش در این مسیر شده و محور هراز تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته و تلاش شد در زمینه هواپیمایی و ریلی خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت بوم‌گردی گفت: نوروز امسال بیش از سه میلیون تفرشب اقامت در این مناطق اسکان یافتند که خوشبختانه استقبال خوبی شد.

معاون استاندار مازندران گفت: این استان از ظرفیت زیادی برخورداراست که با توجه به خدمات گسترده باید منابع استان افزایش یابد تا خدمات خوبی را ارائه دهیم.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: تلاش شد در جهت توسعه گردشگری اقدامات خوب و موثری در استان صورت گیرد و جابجایی‌ها فرصتی است تا نواقص کاری را رفع وخدمات بهتری را ارائه کنیم.

دلاور بزرگ نیا افزود: خدمت به مردم باید سرلوحه فعالیت ما باشد که اکنون نزدیکی پایتخت با مازندران فرصت هم افزایی و ارتباط با مازندران جهت باستان‌شناسی و حوزه‌های مختلف را فراهم آورد که باید از این فرصت استفاده کنیم

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: متاسفانه ادغام سه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موحب به هم ریختگی شد و بیشتر اعتبارات به سمت حقوق کارکنان می‌رود.

سیف الله فرزانه افزود: باید با آموزش درست و تخصصی در جهت توانمندسازی کارکنان گام برداریم و با برنامه محور بودن سازمان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های واحدهای اقامتی و پذیرایی استان تکمیل شد اما با توجه به 380کیلومتر سواحل باید در بخش گردشگری دریایی نیز اقدامات مناسبی انجام دهیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه آمادگی کامل دارند.

فرزانه با اشاره به اهمیت بوم ‌گردی گفت: بوم‌گردی موجب مهاجرت معکوس می‌شود و همچنین نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد که در زمینه توسعه و گسترش گردشگری همه دستگاه‌ها به ویژه محیط زیست، منابع طبیعی و شیلات نیز باید پای کار بیایند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.