پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنر ارزشمند مازندران در معماری و شهرسازی جریان داشته باشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی صبح امروز در آیین اختتامیه هفته بزرگداشت مازندران که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران و ادای احترام به شهدای مظلوم غزه اظهار کرد: هر ملتی سرمایه‌ها و داشته‌هایی دارد و به آنها افتخار می‌کند و استان مازندران سرشار از سرمایه‌های خدادادی و انسانی است که باید شناسایی و معرفی شود.

وی از مازندران به عنوان دیار علویان، قهرمانان، میدان داران، مفاخر علمی و دینی و جلوداران عرصه ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: همه محققان، فرهیختگان و پژوهشگران باید برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این خطه از شمال کشور به صف شوند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران با این عقبه تمدنی و پیشینه فرهنگی، علمی و دینی، مسئله‌اش باید این باشد که باورها و اعتقادات این دیار نتوانسته به نظام رفتاری مردم تبدیل شود، افزود: چرا تمدن غنی مازندران در معماری و شهرسازی استان نقش کمرنگ دارد؛ چرا فرهنگ غنی مازندران درسبک زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای ندارد.

عزیززاده گرجی بیان کرد: توجه به فرهنگ غنی مازندران و احیای پیوست فرهنگی در تمامی حوزه‌ها و مراتب تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، می‌تواند موجبات پیاده‌سازی فرهنگ غنی مازندران در سبک زندگی مردم این استان را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازها باید پیوست فرهنگی و معماری مازندران دیده شود تا فرهنگ ناب مردمان این دیار را معرفی و منتقل کند؛ بیان کرد: هنر ارزشمند مازندران باید در معماری و شهرسازی جریان داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران عنوان کرد: احیای پیوست فرهنگی در همه حوزه‌های تصمیم‌گیری باید اتفاق افتد تا سرمایه‌های این استان حفظ شوند.

عزیززاده گرجی گفت: پارک ها و مراکز تفریحی اگر پیوست فرهنگی پیدا کردند بوستان فرهنگ و محل زیست مطلوب و یادگیری برای همگان خواهند بود.

وی با تاکید براینکه شناسایی و معرفی فرهنگ مازندران توسط مسوولان و سازمان‌های مردم نهاد یک ضرورت است، ادامه داد: احیای فرهنگ بومی محلی سیاست دولت سیزدهم است چرا که برای رسیدن به فرهنگ ملی باید از فرهنگ بومی طی مسیر شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی،اجتماعی استانداری مازندران یادآورشد: نامگذاری ۱۴آبان در تقویم جمهوری اسلامی به روز مازندران نشان از رویکرد دولت سیزدهم برای احیای فرهنگ بومی دارد.

عزیززاده گرجی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی نکوداشت روز مازندران شد و گفت: باید با راه‌اندازی کمیته‌های مختلف ذیل این دبیرخانه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و… پیوست فرهنگی تمامی حوزه‌ها با محوریت فرهنگ بومی مازندران دیده شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.