پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هم‌نوایی جاماندگان علوی تبار با زائران کربلا در همایش بزرگ حرم تا حرم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عده‌ای در همایش بزرگ پیاده‌روی کربلا راهی شدند و عده‌ای از این شور حسینی جا مانده‌اند. عده‌ای با شور و هیجان از 10 روز پیش با کوله‌باری از شعف و شادی در راه عشق قدم برداشتند، گام‌هایی بلند و استوار در راهی که مسافت نمی‌شناسند اما با نیرویی مضاعف در راه این عشق برداشتند.

اما در این راه جاماندگانی ماندند و از اینکه همراه آنها در راه کربلا هم‌قدم نشدند اشک حسرت ریختند. اما در عرصه گام برداشتن در راه حفظ اسلام برای هم‌نوایی با یاران‌شان در سرزمین نینوا در همایش بزرگ حرم تا حرم همراه شدند، همایش باشکوهی که رده سنی تعیین نشده است و همه حضور یافتند با ایجاد وحدت و همدلی به سالار شهیدان بگویند اگر آن زمان کنارت نبودیم اکنون کنار فرزندت مهدی(عج) هستیم.

رهروانی همراه در راه عشق همگام می‌شوند که اگر یزیدیان زمان آب از دست ساقی کربلا گرفتند در راه اربعین حسینی ساقیانی کوچک آب در دست داشته تا خستگی‌ناپذیران را سیراب کنند.

مردم دیار علویان در همایش بزرگ و باشکوه حرم تا حرم از صبح ساعت هشت در آستانه مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران به عنوان جاماندگان اربعین حسینی سمت حرم مطهر امام‌زادگان این استان گام برداشتند.

دو هزار جامانده‌ای که با طی مسافت 15 کیلومتر با زائران کربلا حسینی هم‌نوایی کردند و خستگی راه و گرمای هوا را به جان خریدند.

پسر دوازده ساله در این راه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم هدف از آمدنش به این همایش را همراهی با راهپیمایان اربعین حسینی در کربلا بیان کرد و گفت: خیلی دلم می‌خواست امروز در کربلا بودم اما قسمتم نشد؛ امیدوارم سال آینده این پیاده‌روی در کربلا انجام بدم.

خانمی به همراه کودک شش ساله‌اش که بیرق یا اباعبدالله(ع) بر دست داشت، مهمترین هدفش را سلامتی آقا امام زمان(عج) عنوان و مطرح کرد: امیدورایم هر یک از قدم‌های ما ره‌توشه‌ای برای آخرت ما باشد.

وی افزود: اگر چه ما جاماندگان پیاده‌روی اربعین هستیم اما امید داریم که در آینده قسمت ما این پیاده‌روی در کربلا باشد.

جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی دیار علوی برای سومین سال پیاپی این همایش باشکوه حرم تا حرم را برپا می‌کنند تا همانند حضرت زینب(س) تنها پیام‌رسان عاشورا و احیاگر نهضت حسینی، همچنان ادامه‌دهندگان این راه باشند تا به حفظ دین اسلام بپردازند و آن را به صاحب عصر(عج) برسانند.

گزارش از کبریا مقدس

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.