پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همه باید به قدس یک مسئله اسلامی و انسانی نگاه کنیم/ میدان تامین کننده امنیت است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه مجازی همزمان با روز قدس، با تاکید بر لزوم تقوا، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در لیاقی قدر و شهادت امام علی (ع)، توجه به آخرین وصایای این حضرت که در زمان شهادت مردم و جامعه مسلمین را خطاب قرار دارد، بر ما واجب است.

وی با اشاره به سفارشات امیرالمومنان علی (ع) گفت: تقوا، دل خوش نکردن به دنیا، تاسف نخوردن به آنچه که در دنیا از دست‌ می‌رود، گفتن حق، کوشیدن برای پاداش الهی،  دشمن ستم‌گر و یار ستم‌دیده بودن، توجه به نظم در زندگی و اصلاح بین مردم، نگذاشتن یتیمان گاهی سیر و گاهی گرسنه، توجه به همسایگان، پیشی‌گرفتن در خواندن قرآن، برپا داشتن نماز، خالی نگذانشتن خانه خدا، نگفتن سخن باطل و جهاد زبانی از مواردی است که حضرت بر آن تاکید داشتند.

محمدی‌لائینی افزود: توجه بر عواطف اجتماعی، دست‌گیری از یکدیگر و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، قصاص عادلانه، پرهیز از بریدن اعضا و جوارح از دیگر وصایای امیرالمومنان قبل شهادت بود.

خطیب جمعه ساری با اشاره به روز قدس، گفت: فلسطینی‌ها بیش از هفت دهه در حال مذاکره با رژیم غاصب صهیونیست هستند، در این دوران یک سانتی‌متر از خاک فلسطین، یک نفر از میلیون‌ها آواره، یک خانه از منازل غصب شده را نتوانستند پس بگیرند بلکه برعکس همیشه در حال از دست دادن سرزمین‌ جدیدی بودند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: زبان مذاکره با گرگ درنده‌ای چون رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد و با او باید با زبان زور سخن گفت، همان کاری که نیروی قدس در منطقه انجام داد و با این رژیم غاصب با زبانی خودش سخن گفت تا جایی که دامنه خطر به درون همین رژیم کشانده شد و شهرهای استراتژیک و صنایع نظامی آن هدف موشک‌های به‌قول خودشان سرگردان ولی به قول ما تیرهای غیبی شد، همه این پیروزی‌ها مدیون مقاومت در منطقه است تا جایی که امنیت را از رژیم صهیونیستی گرفته است.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: باید بدانیم که آمریکا و آمریکاییان گوش‌شان به مذاکره بدهکار نیست، رژیم صهیونیستی تا جایی پیشرفت کرده که دولت‌های ملعون خودفروخته مزدور عربی دیگر منطقه را هم به تسلیم و روابط دوستانه خودش وادار می‌کند، اینجا است که نقش میدان را در پیروزی و موفقیت معلوم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: آمریکاییان از نقشی که مقاومت و نیروی قدس  در منطقه ایفا می‌کند نگران بودند که مرد میدان سردار حاج قاسم سلیمانی را شهید کرده و درباره او حرف‌های نادرستی می‌زنند.

وی یادآور شد: میدان و دیپلماسی مطرح نیست، همه باید در خدمت میدان و در خدمت نظام مقدس و محافل بالادستی که تصمیم‌گیرنده هستند باشیم، میدان تامین کننده امنیت است باید از او اطلاعت کرده و با او هماهنگ باشیم، در همه کشورها همین است، وقتی کیان و امنیت‌شان در خطر قرار می‌گیرد تمام امکانات مملکت‌شان را در خدمت میدان قرار می‌دهند.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: اگر میدان قوی نبود امروز داعشی‌ها در داخل ایران به دین و نوامیس رحم نمی‌کردند، اخیرا سخنان غیرکارشناسی و نادرستی در رابطه با تقابل بین  میدان و دپلماسی به گوش رسید، جالب اینکه پس از آن هم عذرخواهی نکردند و به‌عنوان اینکه سخنانشان کارشناسی است دزدیده و نشت کرده و تقطیع شده بیان کردند، اولا چرا جایی حرف می‌زنید که نشتی داشته باشد، همین خودش نشان دهنده این است که فیلم گاندو واقعیت را نشان می‌داد.

محمدی‌لائینی افزود: بهتر است اشتباهات را بپذیریم و جهاد با مال و زبان را به‌کار بگیریم تا بتوانیم در مسیر خدمت به منافع جهان اسلام باشد، همه باید به قدس به عنوان یک مسئله اسلامی و انسانی نگاه کنیم، این یک مسئله و جریان علمی و بشری است، امید آن‌ که خداوند شر رژیم غاصب صهیونستی را از کل دنیا کم کند و سیاست‌های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کند.

 /۸۶۰۴۸/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.