پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر برگزار می‌شود

0

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در 20 و 21 تیرماه جاری در بندر امیرآباد بهشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا ، سیاوش رضوانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر همایشی کاملا تخصصی و کاربردی است که با حضور اندیشمندان، دولتمردان اقتصادی، کارشناسان، فعالان اقتصادی، مسئولان کشور و دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی در روزهای 20 و 21 تیرماه جاری در بندر امیرآباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه CIS است، عنوان کرد: نقش بنادر و کیفیت خدمات در ارتقاء صادرات، مزیت قوانین و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، نقش شرکت‌های چند وجهی Door-to-Door در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS ، فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد محورهای اصلی این همایش دو روزه است که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: همایش در روز نخست به صورت علمی و با ارائه سخنرانی‌ها، راهکارها و نشست‌های تخصصی برگزار می شود و در روز دوم بازدید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برای توسعه صادرات دریایی برای فعالان اقتصادی و حاضران در همایش برنامه‌ریزی شده است.

رضوانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یک سکوی پرتاب مناسب برای رسیدن به بازارهای مهم منطقه‌ای و یک میدان اثرگذار و با اهمیت برای جذب سرمایه‌های اقتصادی کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه CIS است. باید از این سکوی پرتاب با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و آینده‌نگرانه بهره‌برداری کرد. در واقع همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر پاسخی به همین نیاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.